کد خبر: ۱۲۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 28
معاون بهداشت وزیر بهداشت مطرح کرد
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت گفت:‌ بسیج ملی خطرسنجی سکته مغزی و سرطان به زودی در کشور عملیاتی می‌شود و این کار مشارکت جدی پایدار و پی‌درپی می‌خواهد.

به گزارش شفاآنلاین : سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت در جمع گروه‌های سلامت خانواده، بیماری‌ها، گسترش، معاونین بهداشت گفت:‌ امیدواریم تا سال آینده به شعار 909090 برسیم. یعنی 90 درصد مردم به خدمات دسترسی داشته باشند برای 90 درصد خطرسنجی انجام شود و 90 درصد مراقبت‌های سلامت را دریافت کنند. رمز موفقیت این کار همدلی،‌ نظم و آموزش مستمر کارکنان است و پیش‌نیاز این موفقیت تشکیل ستاد اجرایی ملی،‌ استانی و شهرستانی است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما مردم این است که، مستندسازی در کارهایمان انجام نمی‌شود. یعنی باید کاری را که انجام می‌دهیم به ثبت رسیده یا مستندسازی کنیم. توصیه من به همه شما کارکنان مطالعه سند ملی و سند پشتیبانی است که امروز به تک تک شماها این سند داده می‌شود.

سیاری گفت:‌یکی از انتظارات ما در هر منطقه شهری و روستایی دسترسی گسترده مردم به خدمات نوین سلامت است که این انتظار برآورده شده و امیدواریم برنامه ملی آن هم اجرا شود. بسیج ملی خطرسنجی سکته مغزی و سرطان را در کشور عملیاتی می‌کنیم و برای این کار مشارکت جدی پایدار و پیوسته‌ای را می‌خواهیم.

معاون بهداشت افزود: همه کارها باید کمی شود یعنی باید اندازه‌گیری کالاها و خدمات صورت گیرد هر کسی باید بداند به صورت کمی به دنبال چه کاری است. مطمئن باشید که اگر با یکدیگر همدلی داشته باشیم با تلاش، همت و با اسناد و مدارک تهیه شده تداوم کار صورت می‌گیرد و این روز بزرگ ملی به یک جشن در حوزه بهداشت است را منصه ظهور می‌رسانیم و ارتقا سلامت و شکوفایی نظام سلامت اتفاق می‌افتد.امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تقویت PHD داریم.

وی در پایان گفت: پرونده سلامت الکترونیک که آرزوی همه ما بود امروز امکانپذیر شده و تحقق آن نزدیک است. فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: