کد خبر: ۱۲۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت و توسعه بیمارستان های توانبخشی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شفا آنلاین، بر اساس تفاهمنامه همکاری که امروز-شنبه 3 مهر- در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت و حجت الاسلام محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید بین وزارت بهداشت و بنیاد شهید امضا شد، این دو دستگاه اجرایی در زمینه گسترش خدمات توانبخشی، درمانی، آموزشی و تحقیقاتی برای ارائه خدمات سرپایی، بستری و جامعه محور با اولویت جانبازان و ایثارگران تفاهم کردند.
بر این اساس وزارت بهداشت مجوزهای لازم را برای تاسیس بیمارستان های توانبخشی در بنیاد شهید صادر می کند و این مراکز با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها و موسسه ایثار وابسته به بنیاد شهید اداره می شوند و علاوه بر هم افزایی این دو دستگاه در اداره این مراکز، نظارت عالی بر کیفیت خدمات این مراکز نیز به عهده وزارت بهداشت است.
مراکز توانبخشی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان به تدریج در مراکز همه استان های کشور ساخته می شود و تاکنون 10 مرکز از این تعداد به اتمام رسیده و تا پایان امسال پنج مرکز نیز نیز افتتاح می شود.
علاوه بر جانبازان و خانواده های شهدا، همه بیماران ضایعات نخاعی، قطع عضو، افراد دچار سکته های مغزی و قلبی، بیماران ارتوپدی می توانند از خدمات بیمارستانها و مراکز توانبخشی بنیاد شهید استفاده کنند.
بر اساس این تفاهمنامه، مراکز توانبخشی بنیاد شهید مبتنی بر نظام ارجاع از خدمات مراکز اورژانس،خدمات پاراکلینیک، جراحی و بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های عمومی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استفاده می کنند.
همچنین تعرفه خدمات این مراکز بر اساس مقررات بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی است که در صورت عقد قرارداد با بیمه های تکمیلی بر اساس شرایط توافقی اعمال می شود.
وزارت بهداشت در این تفاهمنامه متعهد شد که برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این مراکز توانبخشی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کند.
برچسب ها: بهداشت ، آموزش ، شهید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: