کد خبر: ۱۲۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
جانشین فرمانده کل سپاه:
شفاآنلاین>سلامت>جانشین فرمانده کل سپاه، بر اهمیت مقوله اخلاق در حوزه درمان تاکید کرد و افزود: اخلاق‌ درمانی شاخه‌ای از علم پزشکی در نظر گرفته شده است.
به گزارش شفاآنلاین : سردار حسین سلامی در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که شب گذشته در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: توجه به اخلاق از موضوعاتی است که امروزه در فرآیند درمان مهم تلقی می‌شود و این مسئله در همه زوایای زندگی انسان‌ها مؤثر است.

وی اخلاق را رمز سلامت انسان‌ها عنوان کرد و گفت: اخلاق در عرصه خدمات درمانی و پزشکی یک مسیر درمانی محسوب شده و همان‌گونه که امروزه اخلاق‌ درمانی شاخه‌ای از علم پزشکی در نظر گرفته شده، در حال وارد شدن به عرصه درمان است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در محفل معنوی امشب از همه شهیدان والامقام دفاع مقدس یاد می‌کنیم؛ چراکه این افراد همچون ستاره‌های درخشانی هستند که ملت ایران به زینت این کواکب درخشان می‌شود.

سردار سلامی گفت:‌ شهدای دفاع مقدس از چهره‌هایی هستند که اهل آسمان بیشتر از اهل زمین آنها را شناخته و پزشکان و پرستاران این دفاع مقدس نیز در زمره آنها قرار می‌گیرند.

وی با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی آمادگی لازم برای ورود به جنگ تحمیلی را نداشت، افزود: آنچه سبب شد پزشکان بار این مسئولیت را به دوش بکشند و مطب و آسایش را رها کنند، غیرت دینی، شعور باطنی و فهم عمیق آنها بود.

سردار سلامی ادامه داد: انسان شخصیتی وسعت‌پذیر دارد و ذهن و قلب دو عنصر تشکیل‌دهنده هویت حقیقی انسان هستند و پزشکان با ذهن و مهارت، تخصص و نگاه حرفه‌ای عمل کردند.

وی، جنگ تحمیلی را استثنایی‌ترین جنگ تاریخ اسلام بعد از عاشورا عنوان کرد و افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که همه سرزمین‌های اشغال‌شده حین عملیات نظامی بازپس گرفته شد.

سردار سلامی تصریح کرد: در حال حاضر بازدارندگی کشور ما مرهون مقاومت پایان‌ناپذیر جنگ تحمیلی است، دشمن از کار خود دست نکشیده و ما با ادبیات مقاومت و ایستادگی از دفاع مقدس آموخته‌ایم که چگونه باید برخورد کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما متوجه شده‌ایم که تنها راه سعادت و بقای جامعه از مسیر جهاد عبور می‌کند و امروز ایران اسلامی از هر زمان دیگری در میدان موازنه قدرت با دشمنان خود دست برتر را دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: