کد خبر: ۱۲۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی بی‌نقص نیست، گفت: البته میزان خوبی‌ها با بخش نازیبا و ناکارآمد قابل‌مقایسه نیست.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سید حسن هاشمی  در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که در مرکز همایش های صدا وسیما برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان ریشه‌های دفاع مقدس باقی مانده است، افزود: جامعه پزشکی هم قبل از انقلاب و هم در دوران پس از انقلاب اقدامات زیادی انجام داده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان در فراز و نشیب انقلاب اسلامی فعال بودند، گفت: این افراد نیز در صف مقدم دفاع مقدس فعالیت کرده و در دوران جنگ تحمیلی کارنامه درخشانی دارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: جامعه پزشکی داوطلبانه جهت فعالیت و حضور در جبهه‌های نبرد سبقت داشت و جنگ و دفاع مقدس واقعاً آموزش‌ها و مهارت‌های پزشکی را به شکل اعجاب‌انگیزی ارتقاء داد.

هاشمی افزود: در حوزه جراحی نیز گنجینه‌های بی‌نظیری را به‌ دست آوردیم که قابل‌ عرضه در دنیاست.

وی با بیان اینکه برای انقلاب و پایداری آن هزینه‌های زیادی شده و می‌شود گفت: به نظر می‌رسد باید شب و روز دعا کنیم که جزو منتظرانی باشیم که بر عهدمان وفا داریم. انقلاب در روزهای نخستین به دلیل صفا و صمیمیت ناشی از اخلاص سرعت خوبی را به‌خصوص در بخش اجرایی داشت، ولی امروز این سیر صعودی وجود ندارد.

وزیر بهداشت گفت: بخشی از این مسئله ناشی از اخلاق بوده و همچنین خدا باید کمک کند که معجزه‌ای رخ دهد و دستگاه‌های لَخت تحولی در آن ایجاد شود و با روحیه انقلابی مشکلات را حل کنیم.

هاشمی به نسل سوم و چهارم انقلاب اشاره کرد و گفت: اکنون مهم‌ترین تهدید بی‌اخلاقی است و ما غیر از توجه به اخلاق، سلاحی برای جذب نسل سوم و چهارم انقلاب نداریم.

وی دروغ، تهمت و غیبت را از مسائلی عنوان کرد که افراد در حال عادت کردن به آن هستند و گفت: در این زمینه داریم خسارت می‌بینیم و اخلاق باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد و از سیاسیون آغاز شود و به مردم و جوانان تسری یابد.

وزیر بهداشت، اختلاف‌سلیقه را خوب و سازنده برشمرد و گفت: البته این مسئله به شرطی است که ریشه‌ها را قبول داشته باشیم، اگر وحدتی که امام(ره) و رهبر انقلاب دائم می‌گویند در کار نباشد، کارها پیش نمی‌رود.

هاشمی افزود: معتقدم جامعه پزشکی به موضوع اخلاق توجه دارد، همچنین راه‌های بسیار ارزشمندی پیش روی ما است و با درست آموزش دادن و پیشرفت علم می‌توانیم این انقلاب را تبلیغ کنیم و جهت کاهش وابستگی بیش‌تر گام برداریم.

وی گفت: آرزو می‌کنم کشور با وحدت ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های شهدا را دنبال کند و این مسئله مدنظر ما نیز قرار دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی بی‌نقص نیست، افزود: البته میزان خوبی‌ها با بخش نازیبا و ناکارآمد قابل‌مقایسه نیست و تأسف می‌خوریم که چنین آلودگی‌هایی در صنف ما وجود دارد. البته برخی از رسانه‌ها و جریانات بدون توجه همه مجموعه پزشکی را مورد خطاب قرار می‌دهند.

هاشمی گفت: در مورد قضاوت جامعه پزشکی باید مراقب سلامت مردم باشیم، چراکه احترام به پزشکان، احترام به مردم است و این مسئله باید مدنظر قرار گیرد، البته سازمان نظام پزشکی و دستگاه‌های قضایی اگر خلافی وجود داشته باشد، بر اساس انصاف بررسی کرده و حکم می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: