طبیعتاً خبرهای مربوط به گفتگوهای مکلارن و اپل، دوباره به گمانهزنیها در مورد اهداف و برنامهریزی این کمپانی سازنده محصولات کامپیوتری و آیفون برای صنعت اتومبیل دامن میزند. اپل در حال حاضر یک بخش ویژه خودرو موسوم به «پروژه تیتان» دارد، امّا هرگز تاکنون فعالیت این بخش ار در زمینه ساخت یک خودروی الکتریکی یا نرمافزار خودران تأیید نکرده است.
مطابق برخی گزارشها، اپل اخیراً به جای دنبال کردن فرآیندهای تولید خودرو، بیشتر بر روی نرمافزار خودران تمرکز دارد. با این وجود، هسته اصلی قدرت «اپل» از طراحی، مدیریت زنجیره تولید و فرآیندهای ساخت نشأت میگیرد و بنابراین و به احتمال فراوان، اگر اپل بخواهد بر روی یک خودرو کار کند، حتماً همانند «آیفون»، طراحی هر دو جنبه سختافزاری و نرمافزاری آن را درنظر خواهد گرفت.
خرید مکلارن یا سرمایهگذاری در آن، مجموعهای از تکنولوژیهای مسابقهای را در کنار یک تیم برجسته مهندسی در اختیار اپل قرار میدهد. علاوه بر این، مکلارن برخی اختراعات با ارزش را، بهویژه در زمینه متریالهای با تکنولوژی سطح بالا مانند فیبر کربن و آلومینیوم به نام خود ثبت کرده است.
اپل البته قبلاً نیز سابقه سرمایهگذاری در حوزه حملونقل را داشته است. در همین سال جاری میلادی، این کمپانی مبلغ یک میلیارد دلار در شرکت حملونقل چینی «دیدی چاکسینگ» سرمایهگذاری کرده است.