کد خبر: ۱۲۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 19
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، از درخواست غیر منطقی یکی از بیمه های تکمیلی برای عقد قرارداد با آزمایشگاه ها به شرط پرداخت پورسانت، انتقاد کرد.
به گزارش شفا آنلاین، تعدادی از فرهنگیان اعلام کردند بعد از مراجعه به آزمایشگاه های طرف قرارداد بیمه طلایی جهت انجام آزمایش متوجه لغو قرارداد آزمایشگاه ها با بیمه آتیه سازان شدند که پس از پیگیری موضو، مشخص شد بیمه آتیه سازان درخواست ۱۵ درصد پورسانت از آزمایشگاه نموده و آزمایشگاه ها به نشانه اعتراض قرارداد خود را معلق نموده اند.

حال سئوال این است که چه کسی مسئول تضییع حق فرهنگیان است. آیا درست است وقتی یک فرهنگی تمام حق بیمه خود را پرداخت می کند شرکت آتیه سازان درخواست پورسانت نماید؟

چرا بیمه آتیه سازان برای تامین سلامت قشر زحمتکش فرهنگی بخاطر سودآوری بیشتر فقط با آزمایشگاه های غیر معتبر که حاضرند به آنها ۱۵ درصد پورسانت بدهند قرارداد می بندد. آیا بهتر نیست مسئولین آموزش و پرورش در انتخاب بیمه طرف قرارداد فرهنگیان تجدید نظر کنند و با تدبیر هرچه سریعتر، جلوی سودجویی برخی افراد را بگیرند و آرامش و سلامتی را به کارکنان خود برگردانند.

دکتر سید حسن هاشمی مدنی عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، اظهار داشت: بحث تعرفه های آزمایشگاه طی چند سال گذشته سیر بسیار نامطلوبی را پشت سر گذاشته و از وضعیت تعرفه گذاری در رابطه با آزمایشگاه ها شدیدا نگران هستیم و این امر در دولت تدبیر و امید به هیچ وجه در مورد آزمایشگاه خوب عمل نشده و بحث هزینه تمام شده در شورای عالی بیمه تصویب نشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده درآمد آزمایشگاه ها هزینه می شود به گونه ای که بالای ۸۵ درصد درآمدهای آزمایشگاه را هزینه های آنها پوشش می دهد و در آزمایشگاه های کوچکتر این هزینه ها بالای ۹۵ درصد است و به همین دلیل بسیاری از آزمایشگاه های کوچک متضرر هستند و سیر خوبی طی نمی کنند.

هاشمی افزود: حال وقتی بیمه آتیه سازان و بیمه ایران از آزمایشگاه ها تخفیف می خواهند این خواسته باعث می شود که آزمایشگاه ها با ضرر روبه رو شوند و این وسط اتفاقی که می افتد این است که یک رقابت نامناسب بین آزمایشگاه ها می برای داشتن بیمار بیشتر ایجاد می شود و وقتی آزمایشگاهی درآمد نداشته باشد قطعا به سمت کیت و تجهیزات نامرغوب می رود و این اتفاقی است که می افتد.

وی گفت: آزمایشگاه هایی که هزار مشکل با تعرفه مصوب دولت دارند چه طور می توانند با تخفیف با بیمه ها کار کنند.

هاشمی ادامه داد: الان آن چیزی که قرار است بیمه ها به آزمایشگاه ها پرداخت کنند ۴۰ تا ۵۰ درصد خدمات است اما بیمه آتیه سازان باز تخفیف بیشتر از آزمایشگاه ها می خواهد و برای اینکه آزمایشگاه ها بتوانند ادامه دهند و خودشان را سرپا نگه دارند به سمت استفاده از کیت ارزان تر و نامرغوب می روند. و این خطر بسیار بزرگی است که متاسفانه دارد اتفاق می افتد و بیمه های تکمیلی از جمله بیمه آتیه سازان در چارچوب حوزه سلامت درست تصمیم گیری نمی کنند و این تصمیم هم نامعقول است و هم به نفع بیمه آتیه سازان نیست.

چرا باید فرهنگیان با بیمه ای کار کنند که تخفیف می گیرد و آزمایشگاه ها و رادیولوژی و بقیه جاها مجبور شوند با کیفیت پایین تر به فرهنگیان خدمات دهند و این تخفیف ها قطعا روی کیفیت کار آزمایشگاه ها تاثیر منفی دارد و به نفع بیمه ها نیست چون اگر تستی را که انجام می دهند کیفیتش خوب نباشد دوباره برمی گردد و به آزمایشگاه دیگر ارجاع داده می شود و باید مجدد انجام شود و بیمه مجبور می شود هزینه مجدد پرداخت کند.

عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، تاکید کرد: خیلی از آزمایشگاه ها به خواسته بیمه آتیه سازان تن ندادند و قرار داد نبستند و تعداد آزمایشگاه هایی هم که قرارداد می بندند از ناچاری است که قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

هاشمی گفت: بیمه  آتیه سازان از سال ۹۴ ، تخفیف ۱۵ درصدی را از آزمایشگاه درخواست داشته و تعداد زیادی از آزمایشگاه ها قبول نکردند و تعدادی هم لغو قرار داد کردند اما امسال فشار بیشتری از آتیه سازان بر آزمایشگاه ها وارد شد و این اعتراضی که همکاران فرهنگی ما از استان خراسان و مرکزی دارند، درست است که آزمایشگاه ها به دلیل خواسته بیمه آتیه سازان با بیمه قرارداد نبستند و این باعث شده تست های آزمایشگاهی فرهنگیان ما به گونه ای انجام شود که خود متقبل هزینه های زیادی شوند.

برچسب ها: آزمایشگاه ، آزمایش ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: