کد خبر: ۱۲۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 20
شفا آنلاین>اجتماعی> مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد نوع راه رفتن انسان می تواند اطلاعات ارزشمندی از روحیات آن ها میزان پرخاشگری شخصیتی نهفته در آن ها را فاش کند. به این ترتیب می توان از بروز برخی خشونت های خیابانی پیشگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین،تیمی از پژوهشگران انگلیسی در مطالعه رفتارهای فیزیکی و نوع حرکت بدن انسان دریافتند افرادی که در حین راه رفتن به میزان بیشتری بخش های بالایی و پائینی بدن خود را تکان می دهند، روحیه پرخاشگرایانه تری دارند.

بیشتر مردم به طور تجربی از ارتباط بین نوع راه رفتن متکبرانه و ویژگی های روان شناختی ان آگاه هستند و در این مطالعات به صورت علمی و با مستندات مشخص شد که ارتباط دقیقی بین شرایط روحی و نوع راه رفتن انسان وجود داشته و طریقه گام برداشتن افراد نشان دهنده شخصیت درونی آن ها است.

لیام ساچل سرپرست این تیم تحقیقاتی و استاد دانشگاه پورتموث انگلستان در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد: به صورت طبیعی وقتی ما گام برمی داریم، بدن مان کمی پیچ و تاب خواهد خورد. وقتی ما گامی با پای چپ رو به جلو بر می داریم، سمت چپ لگن خاصره به طور طبیعی به همراه پای چپ به سمت جلو متمایل شده وشانه چپ به سمت عقب برگشته و شانه راست نیز کمی رو به جلو حرکت می کند. این میزان از تحرک در حین راه رفتن طبیعی بوده و سبب ایجاد تعادل در بدن انسان می شود اما کسانی که در این پیچ و تاب طبیعی بدن اغراق کرده و بدنشان بیش از حد عادی در حین راه رفتن حرکت می کند؛ دارای روحیه پرخاشگرایانه تری نسبت به سایر افراد هستند.

بیشتر مردم به طور تجربی از ارتباط بین نوع راه رفتن متکبرانه و ویژگی های روان شناختی ان آگاه هستند و در این مطالعات به صورت علمی و با مستندات مشخص شد که ارتباط دقیقی بین شرایط روحی و نوع راه رفتن انسان وجود داشته و طریقه گام برداشتن افراد نشان دهنده شخصیت درونی آن ها است.

لیام ساچل در ادامه توضیحات خود افزود : علاوه بر موارد فوق، شناسایی ارتباط بالقوه بین حرکت بیولوژیکی فرد و میزان گرایش وی به خشونت، می تواند عامل مناسبی برای کمک به پیشگیری از جرم و جنایت محسوب شود. در حقیقت اگر مسئولان بررسی و کنترل دوربین های مدار بسته ، تحت آموزش قرار گرفته و با شناسائی نشانه هایی که بیانگر تمایل فرد به انجام خشونت است و در این مطالعات به طور دقیق مشخص شده اند، می توان از بروز بسیاری از خشونت ها و جنایات پیشگیری کرد.

در این پژوهش ، محققان از 29 فرد شرکت کننده درخواست کردند تا روی ترد میل با سرعت عادی حرکت کرده و از نوع راه رفتن آن ها توسط دوربین های ویژه ای تصویر برداری شد. پژوهشگران همچنین از این افراد یک آزمون استاندارد روان شناختی نیز گرفتند که با نام تست ‘big five’ شهرت دارد. به کمک این آزمون تا حد زیادی می توان ویژگی های شخصیتی افراد از جمله باز بودن فکر، وظیفه شناسی و وجدان بیدار، افراط و تطبیق پذیری را مورد مطالعه قرار داد. به این ترتیب اعضای تیم تحقیقاتی فوق موفق شدند علائم و نشانه های ویژه ای را در نوع راه رفتن افرادی که در آستانه اعمال خشونت هستند را شناسائی کنند.

برچسب ها: پیشگیری ، خشونت ، راه رفتن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: