کد خبر: ۱۲۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>اجتماعی>قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد زنان و همچنین جوانان نگران کننده است.
به گزارش شفا آنلاین، علی مویدی روز چهارشنبه در حاشیه دهمین کنگره بین المللی اعتیاد در سالن همایش رازی در جمع خبرنگاران افزود: میزان اعتیاد بین زنان و حتی زنان باردار ، قابل توجه است؛ حتی اگر یک زن ، معتاد باشد آن رقم، قابل توجه می شود بنابراین لازم است اقدامات جدی تری در این زمینه انجام شود.
وی در عین حال اعتیاد در کودکان را قابل بیان ندانست و گفت:شمار کودکان معتاد متولد شده از زنان اعتیاد کم است و اقدامات بهداشتی و درمانی هنگام بارداری در زنان اعتیاد در پیشگیری از تولد نوزاد معتاد موفقیت آمیز بوده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص رویکرد اعتیاد گفت: رویکرد جهان ، 100سال پیش با اعتیاد، مقابله ای بود و از 50 سال پیش درمانی شده است.
وی به رویکرد های ایران درمقابل اعتیاد هم اشاره کرد و گفت: رویکرد ها در ایران نیز در آغاز انقلاب اسلامی ، مقابله ای بوده است اما بلافاصله ریل نگرش ها را به رویکرد درمانی تغییر دادیم و امروز نیز بر پیشگیری از اعتیاد متمرکز شده ایم.
مویدی افزود: امسال نخستین اقدامی که در زمینه اعتیاد انجام دادیم ، رشد 40 تا 50 درصدی بودجه پیشگیری از اعتیاد بوده است.
دهمین کنگره بین المللی اعتیاد از امروز تا 26 شهریور در سالن همایش رازی برپاست. برگزاری نمایشگاه از داروهای مورد استفاده در اعتیاد از جمله برنامه های جانبی این کنگره به شمار می رود.
برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد ، همایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: