کد خبر: ۱۲۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>به گفته مقامات بهداشتی استرالیا، سرطان با غلبه بر بیماری‌های قلبی، برای نخستین بار تبدیل به بزرگ‌ترین عامل مرگ‌ومیر در این کشور شده و بیش از هر بیماری دیگر جان افراد را می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،   همچنین بر اساس گزارش سلامت استرالیا در سال ۲۰۱۶ که هر دو سال یک‌بار توسط موسسه دولتی سلامت و رفاه این کشور منتشر می‌شود؛ بومیان استرالیایی تقریبا در تمامی جنبه‌های بهداشتی وضعیت بدتری از غیر بومیان دارند. مجموع تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان در ۲۰۱۳ برابر با ۴۴۱۰۰ نفر بوده که برای اولین بار از تعداد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی از جمله حملات قلبی و سکته مغزی پیشی گرفته است. سرطان ریه، کشنده‌ترین سرطان شایع در استرالیا است.

       طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قلبی عروقی در سراسر جهان بیشتر از سرطان موجب مرگ‌ومیر مردم می‌شوند.

       این ارقام برای بومیان استرالیا، بسیار بدتر از میانگین‌ها در کشورهای توسعه‌یافته است. اختلاف عمیقی میان نمرات سلامت در بومیان که سه درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و همتایان غیر بومی آن‌ها وجود دارد. لان رینگ، پزشک و اپیدمیولوژیست از دانشگاه ولونگونگ در جنوب سیدنی در این باره می‌گوید: «چیزی که داده‌ها نشان می‌دهد ضرورت انجام تغییرات سریع است. وضعیت مسکن، آموزش و فقر تاثیر بسیار زیادی بر سلامت دارد و هنوز راهی طولانی تا زمانی که مردم بومی بتوانند به اندازه سایر جمعیت از سلامت یکسانی بهره ببرند، باقیست. نرخ مرگ‌و‌میر نوزادان بومی که شاخصی کلیدی از سلامت عمومی یک جامعه است، 9 درصد در مقایسه با آمار و ارقام در گزارش قبلی کاهش یافته ؛ اما آمار 6 مرگ در هر 1000 تولد زنده در بین بومیان استرالیا، بسیار بالاتر از میزان مرگ‌و‌میر نوزادان غیر بومی یعنی 4/3 مرگ در هر 1000 تولد زنده باقی مانده است.»
منبع: Reuters


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: