کد خبر: ۱۲۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>اجتماعی>همه ما می‌دانیم که رئیس بد می‌تواند زندگی آدم را به مصیبتی بدل کند، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که چنین رئیسی می‌تواند تاثیر مستقیمی بر مسیر حرفه‌ای شما بگذارد- درواقع نیمی از افراد به خاطر روسایشان شغل‌هایشان را ترک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،  با وجود تاثیرات بدی که یک مدیر بد می‌تواند بر زندگی‌های زیردستانش بگذارد، این میزان ترک شغل جای تعجب ندارد. فراتر از آزاری که می‌بینید، این چند مورد ازجمله اثرات مخربی است که رئیس بد بر زندگی شما می‌گذارد:


        خلق‌وخوی بد او به شما سرایت می‌کند: بی‌ادبی مسری است. هنگامی‌که مدتی طولانی با یک رئیس بدقلق کار کنید، بدون اینکه متوجه باشید شما هم مانند او به‌تدریج با نگرش‌ها و رفتارهایتان باعث ناراحتی و آزار دیگران می‌شوید. یک بررسی اخیر نشان داد که ۴۰ درصد کارمندان زیر استرس می‌گویند در سر کار با دیگران برخورد خوبی ندارند. بنابراین سعی کنید هرچقدر هم سرتان شلوغ است، از رفتار بد رئیستان تقلید نکنید.

        سلامتی شما ممکن است به خطر بیفتد: پژوهشگران دریافته‌اند که وضعیت آزاردهنده و منفی کاری (به‌خصوص اگر یک رئیس بهانه‌گیر در آن دخیل باشد) ممکن است بر سلامت شما تاثیر بگذارد. استرس و بی‌خوابی ممکن است باعث شود بیشتر بیمار شوید و زمان نقاهتتان بیشتر طول بکشد. یک بررسی‌ نشان داد که زنانی که شغل‌های پراسترس دارند، نسبت به زنان با موقعیت‌های شغلی با استرس کمتر، با احتمال ۳۸ درصد بیشتر ممکن است دچار عارضه قلبی-عروقی شوند. همچنین مشکل داشتن با رئیس ممکن است باعث پرخوری جبرانی و افزایش وزن شود که بر سلامت کلی شما تاثیر می‌گذارد.

        اثرات منفی بر زندگی شخصی: بسیار مشکل است که تاثیرات یک روز بد کاری را به خانه نبرد. مشغله ذهنی ناشی از درگیری شغلی بر زندگی شخصی شما تاثیر خواهد گذاشت. بی‌صبری یا ناتوانی در برقراری رابطه درست با نزدیکان یک پیامد شایع یک روز سخت کاری است. شگفت‌آور نیست که بسیاری از افراد در چنین شرایطی شغلشان را رها می‌کنند.

        رئیس بد بر مسیر حرفه‌ای‌تان تاثیر بدی می‌گذارد: رئیس بد نه‌تنها ممکن است از موفقیت حرفه‌ای‌تان در حال حاضر جلوگیری کند، بلکه بر آینده شغلی شما هم تاثیر خواهد گذاشت. یک نظرخواهی نشان داد که دوسوم افراد شرکت‌کننده می‌گویند رئیسشان به نحوی بر مسیر حرفه‌ای‌شان اثر گذاشته است و ۲۰ درصد معتقدند که رئیسشان به حرفه‌شان آسیب زده است. هنگامی‌که درباره تاثیر رئیس بد بر زندگی، سلامت و مسیر حرفه‌ای‌تان فکر می‌کنید، مهم است به اثرات درازمدت ماندن در این موقعیت شغلی فکر کنید. اثرات رئیس بد بر زندگی شما فراتر از اثرات فوری و بدیهی آن است.

Psycale
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: