کد خبر: ۱۲۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو شرایط جایگزینی دستگاه های لیزر اگزایمر با مدل های جدید را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمود بیگلر گفت: لیزراگزایمر دستگاهی است که برای تغییرشکل قرنیه به منظور اصلاح عیوب انکساری چشم، نظیر نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم به کار می رود.
وی افزود: با توجه به تسری جایگزینی این نوع دستگاه ها با مدل های جدید توسط شرکت های فعال در این حوزه، به شرط اینکه دستگاه های جدید از لحاظ کیفیت و سرعت، دارای قابلیت های بالاتراز تجهیزات قبل باشند با این جایگزینی ها موافقت به عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: بنا بر ضوابط نصب و راه اندازی، جایگزینی (اسقاط) و جابجایی تجهیزات پزشکی سرمایه ای مشمول سطح بندی و مصوبه کمیته فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی، شرکت های تجهیزاتی فعال در زمینه فوق می توانند با رعایت شروطی همچون تایید کارشناسی دستگاه مبنی بر قابلیت جدید در افزایش کیفیت، سرعت در امر درمان و همچنین تحویل رایگان به مرکز درمانی متقاضی به منظور عدم ایجاد بار مالی برای آن مراکز نسبت به این عمل اقدام کنند.
بیگلر یادآور شد: اسقاط دستگاه های جایگزین شده ( خروج از کشور یا استفاده از قطعات) از شروط مهم دیگر این تصمیم برای تمام شرکت های تجهیزات پزشکی فعال در زمینه دستگاه های لیزر اگزایمر است.
برچسب ها: قرنیه ، چشم ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: