کد خبر: ۱۲۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 09
شفا آنلاین>سلامت>کمبود بیش از حد پروتئین فرد را به مرور زمان با کاهش وزن شدیدی روبرو می کند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه گفت: پروتئین با دو منشاء گیاهی و حیوانی از نیاز های اصلی  بدن انسان است که باید روزانه مورد مصرف قرار گیرد.
 
وی اظهار داشت:پروتئین های گیاهی انواع  فراورده های آردی و حبوبات(نخود،لوبیا،عدس،ماش و ...) و پروتئین های جانوری انواع گوشت های قرمزسفید، گوشت آبزیان ،تخم مرغ و شیر را شامل می شود.

عزیزی تاکید کرد:میوه و سبزیجات فاقد ارزش پروتئینی هستند اما از ضرورات سبد غذایی به حساب می آیند. 

وی تاکید کرد:توصیه می شود که روزانه 30 درصد پروتئین حیوانی و 70 درصد پروتئین گیاهی مصرف شود و در صورت پیروی نکردن از برنامه غذایی سالم سوء تغذیه حاد به سراغ فرد می آید.

عزیزی ابراز داشت: کمبود پروتئین باعث التهاب غدد بزاقی،تراکم مایعات در بافت ها(تورم و پف قسمت هایی از بدن مثل  زیر چشم و دست ها)،کاهش عملکرد شناختی بدن ، کندی حافظه و در موارد خیلی حاد فراموشی کوتاه مدت می شود.همچنین پروتئین ها برای تولید طبیعی هورمون هایی که در کنترل  تولید انرژِی و سطح هوشیاری نقش دارند،موثر هستند.

وی تصریح کرد:متورم شدن گونه ها،چشم های پف کرده،دست های متورم،ریزش و کم شدن مو،خشکی بیش از حد پوست،بی حالی و خاطر فراموشی از علائم کمبود بیش از اندازه پروتئین است.

عزیزی یادآور شد: افرادی که برای لاغری از رژیم های عذایی کم کالری بدون اصول پیروی می کنند با اجتمال زیادی در سل های آتی دچار بیماری های سوء تغذیه و لاغری مفرط (ماراسموس) می شوند.
برچسب ها: ماراسموس ، لاغری ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: