کد خبر: ۱۲۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 06
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود ۸۰هزار تخت بیمارستانی در کشور، تاکید کرد: رشد و توسعه تخت‌های بیمارستانی باید چهار برابر سرعت بگیرد و این امر هم نیازمند بودجه و منابع مالی است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ‌محمد آقاجانی درباره مراکز درمانی استان قزوین اظهار کرد: بیمارستان‌های استان قزوین اغلب فرسوده است و در بخش دولتی با کمبود جدی تخت رو به رو هستیم٬ این امر نیاز به توسعه بیمارستان‌ها دارد. وی افزود: توسعه بیمارستان‌ها به دلیل کاهش میزان انتظار و افزایش سطح رضایتمندی بیماران٬ در قزوین امری ضروری است که به حمایت جدی استانی و ملی نیاز دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد ما در حوزه درمان، توسعه زیرساخت‌ها٬ ساخت بیمارستان٬ بخش مراقبت ویژه٬ اورژانس جدید و افزایش نیروی انسانی است، اما با محدودیت‌های زیادی در بحث بودجه روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه توسعه در مدت فعالیت چهار ساله دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه می‌شود.

آقاجانی تاکید کرد: علاوه بر اضافه شدن این تعداد ما همچنان با کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی روبرو هستیم٬ رشد و توسعه تخت‌ها باید چهار برابر سرعت بگیرد که این امر نیازمند بودجه کافی است.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: با توجه به بودجه مورد نیاز در این طرح٬ منابع دولتی کافی نیست و نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح هستیم.

وی تصریح کرد: توسعه تخت‌های ICU یکی دیگر از طرح‌های تحول نظام سلامت است. تعداد تخت‌های ICU کودکان٬ نوزادان و بزرگسالان قبل از اجرای طرح تحول ۵ هزار و ۷۰۰ تخت بود.

آقاجانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷۰۰ تخت ICU به این مجموعه اضافه شد. تا پایان سال جاری نیز ۷۰۰ تخت اضافه می‌شود. با این حال همچنان با کمبود تخت ICU مواجهه هستیم.

وی اظهار کرد: اضافه کردن این تخت‌ها گام بزرگی در جهت انجام مراقبت‌های ویژه برای بیماران بدحال٬ مصدومان حوادث و افرادی که نیاز به مراقبت ویژه دارند٬ محسوب می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآورشد: در استان قزوین یک بخش ‌ICU مدرن با ۲۰ تخت ویژه بزرگسالان٬ بخش ICU نوزادان و بخش ICU کودکان به بهره‌برداری رسید که نشان از تلاش ویژه مسئولین استان برای رسیدگی به وضعیت بیماران بد حال دارد
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: