کد خبر: ۱۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: باید تعبیرمان را از مافیا درست کنیم. موضوع تجهیزات پزشکی در کل دنیا یک تجارت است و فروشنده می‌خواهد فروش بیشتری داشته باشد و گاهی از تبلیغ و تقاضای القایی برای این منظور استفاده می‌کند.
به‌گزارش شفا آنلاین،حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: موضوع واگذاری اختیار تعرفه از نظام پزشکی به وزارت بهداشت را چند ماه پیش مجلس رای داده و در حال حاضر در شورای نگهبان مطرح است ولی تأیید نهایی نشده است.

وی افزود: اصل این مصوبه را کمیسیون بهداشت پیگیری می کند و اگر در شورای نگهبان تأیید نهایی نشود دوباره در مجلس مطرح خواهد شد. وزارت بهداشت در مورد این مصوبه جزئیاتی داشته که فعلا از اعلام آن خودداری می‌کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مافیای تجهیزات پزشکی را تأیید می کنید، گفت: باید تعبیرمان را از مافیا درست کنیم. موضوع تجهیزات پزشکی در کل دنیا یک تجارت است و فروشنده می‌خواهد فروش بیشتری داشته باشد و گاهی از تبلیغ و تقاضای القایی برای این منظور استفاده می‌کند.
حریرچی اظهار داشت: سرانه تجهیزات پزشکی در ایران در بسیاری از موارد نسبت به نرم جهانی کشورهای مشابه کمتر است.
وی تاکید کرد: طی دو سال 170 دستگاه اندوسکوپی واردات داشتیم که تعداد این دستگاه کم و صف های استفاده طولانی بود ولی برخی می گفتند مافیای اندوسکوپی آمده است و با اجرای طرح تحول قیمت تجهیزات پزشکی در کشور به طرز معناداری کاهش یافته است.
وی افزود: ولی با این وجود بروز تخلف در حوزه تجهیزات پزشکی را صفر نمی دانیم ولی به میزان زیادی کاهش یافته است.

برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، تجهیزات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: