کد خبر: ۱۲۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 06
شفا آنلاین>سلامت>گزارش‌هایی که اخیرا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا ارائه داده است، نشان می‌دهند که کودکان و بزرگسال‌های آمریکایی کالری کمتری می‌خورند، اما هنوز میزان چاقی در میان آمریکایی‌ها بهبودی نیافته است.
به گزارش شفا آنلاین،   براساس این گزارش‌ها از سال 1971 تا سال 2003 میزان مصرف روزانه متوسط کالری در میان بزرگسال‌های آمریکایی تا 314 کالری در روز افزایش یافت، اما از سال 2003 تا سال 2010 تعداد کالری مصرفی 74 کالری در روز کاهش یافت. در حال حاضر نیز کودکان کالری کمتری مصرف می‌کنند که یک نشانه امیدوارکننده در جنگ علیه چاقی در دوران کودکی است. بر اساس این گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری از سال 1999 تا سال 2010 مصرف کالری در پسرها از 7 درصد تا 2 درصد کاهش‌یافته است که برابر با 100 کالری در روز است. برای دخترها نیز در طول این مدت مصرف کالری از 7 درصد تا 4 درصد کاهش‌یافته است که برابر با 155 کالری در روز است.

        خبر خوب‌تر این است که بر اساس این داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری مصرف فست فود در میان بزرگسال‌های آمریکایی نیز کاهش‌یافته است. فست فودها سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و سدیم هستند که می‌توانند منجر به چاقی و فشارخون بالا شوند. باوجود تمام موارد مطرح‌شده در بالا، از سال 1999 میزان چاقی در میان بزرگسال‌های آمریکایی ثابت باقی‌مانده است و در حال حاضر دوسوم از مردم آمریکا از اضافه‌وزن رنج می‌برند یا چاق هستند. این امکان وجود دارد که تغییر میزان مصرف کالری تاثیر کافی در کاهش میزان چاقی در میان مردم آمریکایی نداشته است. اگر 3500 کالری برابر با حدود نیم کیلوگرم از وزن بدن باشد، درنتیجه کم کردن 74 کالری در روز برابر با حدود نیم کیلوگرم کاهش وزن در طول 47 روز است. ثابت باقی ماندن میزان چاقی در میان مردم آمریکایی باوجود کاهش میزان مصرف کالری آن‌ها ظاهرا امری ضدونقیض است، چون تصور مرسوم این است که کاهش مصرف کالری باعث کاهش وزن می‌شود. باوجوداین، این یافته نشان می‌دهد که عوامل دیگری نیز در حفظ سلامتی و کاهش وزن نقش ایفا می‌کنند و فقط با کاهش کالری مصرفی نمی‌توان به وزن مطلوب خود دست‌یافت.

       امروزه مصرف کالری در میان مردم آمریکا کم است، اما آیا سطح فعالیت جسمی آن‌ها بالا است؟ تحقیقات انجام‌گرفته در سال‌های اخیر نشان می‌دهند که ساده‌ترین فعالیت‌های فیزیکی با سلامتی و عمر طولانی در ارتباط هستند. به‌عبارت‌دیگر، حتی ساده‌ترین و آسان‌ترین فعالیت‌های فیزیکی می‌توانند در حفظ سلامتی و افزایش عمر مفید باشند. به‌طورکلی، نمی‌توان منکر این حقیقت شد که کاهش کالری مصرفی در کاهش وزن موثر است، اما در مورد آمریکایی‌ها ممکن است این قضیه مطرح باشد که نوع کالری مصرفی آن‌ها نامناسب یا نامطلوب است. متاسفانه اکثر افراد به این مهم توجه نمی‌کنند که کالری خود را از کجا به دست می‌آورند. به این افراد باید گفت که باید تمرکز خود را روی این مهم قرار دهند که کالری خود را از کجا به دست می‌آورند. علاوه بر این تا حد امکان باید رژیم غذایی خود را سرشار از غذاهای گیاهی کرد که درصد فراوری شدن آن‌ها حداقل است.

       دکتر بتن آروین، آسیب‌شناس تغذیه‌ای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری می‌گوید: «توصیه من این است که افراد رهنمون‌های مربوط به رژیم غذایی را رعایت کنند که این به معنای اتخاذ یک رژیم غذایی سالم است.» او اضافه می‌کند: « رژیم غذایی سالم شامل محدود کردن جذب چربی و مصرف کردن میوه‌ها و سبزی‌های فراوان است. اتخاذ چنین رژیم غذایی بهترین روش برای مقابله با چاقی است.» همواره به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی سالم به این معنا نیست که باید غذاهای موردعلاقه‌تان را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بلکه به این معنا است که عاقلانه غذا بخورید. اکثر مردم جهان عاقلانه غذا نمی‌خورند، یعنی در انتخاب غذاهای مصرفی خود دقتی به خرج نمی‌دهند و بر این تصور هستند که برای کاهش وزن فقط باید کالری مصرفی خود را کم کنند. علاوه بر این، متاسفانه اکثر افراد نمی‌دانند که باید کالری‌ها را با مصرف غذاهای سالم و مناسب به دست آورند و نباید برای به دست آوردن کالری‌ها هر غذایی را مصرف کنند.

       به‌طورکلی، هدف این مقاله این نیست که بگوید کاهش کالری مصرفی تاثیری در کاهش وزن ندارد، بلکه هدف این مقاله این است که بگوید صرف کاهش کالری باعث کاهش وزن نمی‌شود. همان‌طور که در این مقاله بیان‌شده است اگرچه آمریکایی‌ها در دهه اخیر مصرف کالری خود را کم کرده‌اند، اما همچنان درصد چاقی و اضافه‌وزن در میان آمریکایی‌ها بالا است. توصیه می‌شود که برای کاهش وزن یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید که خود یک رژیم غذایی سالم حاوی کالری کمتری نسبت به رژیم غذایی ناسالم است. همچنین علاوه بر اتخاذ یک رژیم غذایی سالم فعالیت جسمی یا ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. به‌احتمال‌زیاد اگر آمریکایی‌ها علاوه بر کاهش کالری مصرفی فعالیت جسمی را در زندگی خود می‌گنجانند درصد افراد چاق یا افراد دارای وزن در جامعه آمریکایی کمتر بود.درنتیجه این حقیقت را باید بیان داشت که کاهش کالری مصرفی یک امر لازم و نه کافی برای کاهش وزن است و برای کاهش وزن عوامل دیگری همچون فعالیت جسمی نیز دخیل هستند.
منبع: Everyday Health
برچسب ها: کاهش وزن ، غذای کمتر ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: