کد خبر: ۱۲۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>محققان می‌گویند تشویق کودکان به خوردن صحیح غذا، تمرینات ورزشی و محدود کردن فعالیت‌های آن‌ها در استفاده از تلویزیون و کامپیوتر تنها کارهایی نیست که می‌توانند عادات سالم را در آن‌ها نهادینه کند، آن‌ها به نمونه‌های واقعی نیز نیازمندند.
به گزارش شفا آنلاین،  هیتر منسون نویسنده این تحقیق می‌گوید: «هرچقدر والدین بیشتر از فرزندانشان حمایت کنند، به نفع فرزندانشان است و به احتمال زیاد کودکان از قوانینی تبعیت خواهند کرد که والدین خود نیز آن‌ها را انجام می‌دهند و حمایت‌های لازم را در انجام آن به عمل می‌آورند.»

       این حرف به این معناست که برای تحقق بخشیدن به زندگی سالم فرزندان باید آن‌ها را به پارک ببرید، غذاهای سالم را برای آن‌ها انتخاب کنند و در دسترس‌شان قرار دهید و زمان استفاده از رسانه‌ها را محدود کنید.

       یک کودک از هر سه کودک در آمریکا و کانادا به چاقی یا اضافه وزن مبتلاست که می‌تواند آن‌ها را در معرض خطرات بهداشتی جدی قرار دهد. پزشکان اکنون می‌دانند که داشتن زندگی سالم نه تنها به معنای حرکت داشتن بیشتر و نشستن کمتر بلکه وابسته به رفتارهای دیگری همچون تماشای تلویزیون یا آنلاین بودن در اینترنت است.

       برای انجام این مطالعه محققان به بررسی تلفنی ۳۲۰۰ والد که دست کم یک فرزند زیر هجده سال داشتند، پرداختند. از والدین خواسته شد تا درباره رفتارهای مرتبط با دستورالعمل‌های ملی درباره فعالیت بدنی، خوردن غذای سالم و صرف زمان مناسب برای تماشای تلویزیون یا استفاده از کام‍پیوتر اطلاعاتی را در اختیار آن‌ها بگذارند.

       به کودکان بین ۵ تا ۱۷ سال کانادایی توصیه شده بود که دست‌کم ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه داشته باشند و با توجه به سن و جنسیت، ۴ تا ۸ وعده سبزیجات و میوه‌ها بخورند. برای فعالیت‌های اوقات فراغت، حداکثر ۲ ساعت تماشای تلویزیون یا رسانه‌های تصویری در نظر گرفته شده بود.

       محققان دریافتند که والدینی که فرزندان خود را به مکان‌هایی همچون زمین‌های بازی یا برنامه‌های ورزشی می‌برند که در آن امکان فعالیت فیزیکی برای کودکان وجود داشت، فرزندشان با احتمال دوبرابر از دستورالعمل‌های مطرح شده تبعیت کردند.

       والدینی که همراه با کودکانشان در فعالیت‌ها مشارکت داشتند، در مقایسه با والدینی که این کار را نمی‌کردند ۳۵ درصد بیشتر انجام دستورالعمل‌ها را گزارش کردند.

       همچنین والدینی که در خانه غذا می‌خوردند و از تلویزیون به دور بودند با احتمال ۶۷ درصد بیشتر توانستند به فرزندانشان در زمینه خوردن میوه‌ها و سبزیجات کمک کنند. همچنین والدینی که خود قوانین استفاده از تلویزیون، تبلت و سایر رسانه‌های الکترونیکی را رعایت می‌کردند، دوبرابر بیشتر انجام دستورالعمل‌ها را گزارش دادند.
منبع: Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: