کد خبر: ۱۲۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد معتاد به تماشای تلویزیون در معرض خطر بالای ابتلا به دمانس (زوال عقل) در پیری قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین،  به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، سالمندانی که کم ورزش می‌کنند یا اصلا فعالیت بدنی ندارند، در مقایسه با افرادی که به طورمنظم فعالیت‌های بدنی متوسط تا سنگین دارند، ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر بالای زوال عقل قرار دارند. به گفته محققان، فعالیت فیزیکی ملایم می‌تواند شامل پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری آهسته‌تر از ۱۰ مایل در ساعت یا باغبانی باشد.

       سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «الزاما فعالیت فیزیکی شدید موجب کاهش خطر زوال عقل نمی‌شود. حتی میزان ملایم ورزش هم می‌تواند مناسب و کافی باشد.» یافته‌ها نشان داد شرکت کنندگان ۷۵ سال یا بالاتر به بیشترین فایده ورزش در مقابل آغاز زوال عقل دست یافتند. پیام ما در اینجا این است که شما هیچ وقت برای ورزش کردن پیر نیستید. این بیماران بسیار از ورزش کردن بهره‌مند شدند چراکه آنها در سنی بودند که در معرض بیشترین خطر ابتلا به زوال عقل قرار داشتند.»

       اسکن مغز شرکت کنندگان نشان داد افرادی که ورزش می‌کنند بهتر قادر به تحمل تاثیرات ناشی از افزایش سن بر مغز هستند. با افزایش سن، مغز شروع به چروک شدن می‌کند. اما تیم تحقیقاتی مذکور دریافتند افرادی که به طورمنظم ورزش می‌کردند در مقایسه با افراد بی‌تحرک، دارای حجم مغز بزرگتری بودند.
منبع: Medical Daily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: