کد خبر: ۱۲۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 01
شفا آنلاین>سلامت>معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت تحول سلامت را اولویت برنامه‌های دولت عنوان کرد و گفت: 96 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت است.
به گزارش شفا آنلاین، از لنگرود، طاهر موهبتی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی سالن ورزشی چندمنظوره دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی این شهر با اشاره به اینکه تحول سلامت از اولویت‌های دولت است اظهار کرد: 96 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت است.

وی به کاهش هزینه‌های بستری بیماران روستایی از 38 درصد به سه درصد در طرح بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: پرداختی بیماران شهری به 6درصد رسیده است.  

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بستری در کشور از 10 هزار به 20 هزار تخت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: به‌ازای هر یک‌هزار نفر، یک و نیم تخت بیمارستانی موجود است.

موهبتی از نیاز 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و بیان کرد: 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین تخت‌های مذکور نیاز است و راهی به غیر از خصوصی‌سازی در بخش بیمارستانی نداریم.

وی بر تضمین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در امر بهداشت تأکید کرد و گفت: تامین امنیت سرمایه‌گذاری در بخش بیمارستانی، سلامت را در جامعه تضمین می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سلامت در حوزه آموزش، بهداشت و درمان متعلق به طرح ملی است، خاطرنشان کرد: دولت بارها از اصل طرح ملی سلامت حمایت کرده است و امیدواریم به گونه‌ای عمل شود که حمایت‌های مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند.

موهبتی، تامین سلامت را از اولویت‌های جوامع بشری خواند و یادآور شد: یکی از موفقیت‌های دولت روحانی توجه به حوزه سلامت است.

این مسؤول، سلامت و امنیت را دو نعمت الهی خواند و اظهار کرد: در افق 1404 کشور تلاش می‌کنیم جامعه‌ای برخوردار از سلامت داشته باشیم.

کلنگ احداث سالن ورزشی چندمنظوره دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود در زمینی به مساحت یک‌هزار و 352 متر مربع و با اعتبار 12 میلیارد ریال با حضور طاهر موهبتی معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی، حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زمین زده شد.

برچسب ها: دانشکده ، پرستاری ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: