کد خبر: ۱۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 01
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه هاروارد موفق به ساخت نانوابزاری شدند که قادر است ضربان قلب بیمارانی را که دچار حمله قلبی شده‌اند، تنظیم کند و بافت آسیب‌دیده را نیز ترمیم کند.
به گزارش شفا آنلاین،   هر سه دقیقه یک نفر در انگلستان دچار حمله قلبی می‌شود که 30 درصد این موارد منجر به فوت می‌شود. بنابراین باید فناوری‌های جدیدی ارائه کرد تا به بیمار کمک کند تا گزند اثرات حمله قلبی نجات یابند. محققان دانشگاه هاروارد موفق به ارائه چنین فناوری شده‌اند.

       در مقاله‌ای که چارلز لیبر و همکارانش در نشریه Nature Nanotechnology به چاپ رساندند، نشان دادند که چگونه با کمک فناوری نانو می‌توان به کمک پزشکی شتافت و به بیمارانی که در شرایط حمله قلبی هستند، کمک کرد. آنها برای این کار ابزاری ساختند که به کمک قلب می‌آید. در این فناوری از نانوداربست‌هایی استفاده شده که سلول‌های واقعی قلب را می‌توان روی آن قرار داد. این داربست روی قلب بیمار و در نقطه‌ای که دچار آسیب‌دیدگی شده قرار داده می‌شود. چنین ابزاری می‌تواند به بیماری که دچار حمله قلبی شده، کمک کرده تا در نهایت به سرعت بهبود یابد.

       پیس‌میکر یا دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب معمولا جایگزین بخش آسیب‌دیده قلب می‌شود تا وظایف آن بخش آسیب‌دیده را انجام دهد. این کار توسط کامپیوتر محاسبه و تعیین می‌شود. نانوابزاری که این گروه تحقیقاتی ساخته‌اند، می‌تواند همانند پیس‌میکرهای رایج باشد با این تفاوت که قادر به رفع مشکل و آسیب به‌وجود آمده خواهد شد.

       این دستاورد مثال جالبی از همگرایی دو فناوری برای حل مشکل بیماران است.
منبع: NBIC
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: