کد خبر: ۱۲۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 31
شفا آنلاین>تغذیه>پژوهشگران شرکت دارو سازی Evgen در مطالعات خود دریافتند که گیاه کلم بروکلی حاوی مقادی بسیار زیادی از ماده ای موسوم به sulforaphane است که خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد.

به گزارش شفا آنلاین،به گفته کارشناسان ، استفاده روزانه از سبزیجات و میوه های تازه تاثیر زیادی در کم شدن خطر ابتلا به سرطان دارد و در این میان گیاه کلم بروکلی نقشی ویژه و پر اهمیت در سلامت انسان ها ایفا می کند. پژوهش های پیشین کارشناسان تغذیه ، فواید و ویژگی های مفید متعددی را برای کلم بروکلی عنوان کرده است اما دانشمندان به تازگی و در پژوهش های جدید خود موفق به ساخت نوعی داروی ضد سرطان با استفاده از کلم بروکلی شدند. در آزمایش های انجام شده بر این داروی جدید که با استفاده از این گیاه مفید ساخته شده است مشخص شد که این گیاه قادر به اختلال در روند رشد سلول های سرطانی بوده و از گسترش آن ها جلوگیری کرده و سرعت پیشرفت بیماری را به شدت کاهش می دهد.

پژوهشگران با استفاده از این ماده موفق به ساخت داروئی شده اند که روند رشد و گسترش سرطان را به شدت کاهش داده و کند می کند . استفاده از این گیاه همچنین برای جلوگیری از ابتلا به سرطان از سوی متخصصین تغذیه توصیه شده است .

دکتر استفان فرانکلین که از پژوهشگران شرکت داروسازی Evgen است در مورد این داروی جدید گفت: مطالعات آزمایشگاهی ما نشان داد که این گیاه دارای خاصیت ضد سرطانی بسیار زیادی است و علاوه بر آن خاصیت تسکین دهنده و محافظت از اعصاب را نیز دارد . مهمترین دلیل ضد سرطانی بودن گیاه کلم بروکلی که به عقیده من ملکه سبزیجات محسوب می شود ، وجود مقادیر زیادی از ماده sulforaphane در آن است که خاصیت ضد سرطانی داشته و در تمامی سبزیجات و به ویژه کلم بروکلی به وفور دیده می شود.

به گفته این پژوهشگر، ماده sulforaphane موجود در کلم بروکلی را می توان از طریق تکنولوژی Sulforadex استخراج کرده و از این ماده با اهمیت برای ساخت داروی ضد سرطان و کنترل کننده این بیماری به صورت قرص و یا کپسول استفاده کرد.

این ماده ارزشمند در گیاهان دیگری مانند انواع کلم و کاهو ، گل کلم و سبزیجات نیز وجود دارد ولی میزان درصد موجود این ماده در کلم بروکلی بسیار بیشتر از سایر گیاهان است .

به گفته این پزشک پژوهشگر ، استفاده روزانه از سبزیجات و گیاهان به ویژه کلم بروکلی ، تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: