کد خبر: ۱۲۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 31
شفا آنلاین>سلامت>ضعف حافظه ممکن است برای همه پیش بیاید؛ مثلا شما نمی‌توانید کلید ماشین خود را پیدا کنید، در یک مهمانی، با کسی ملاقات می‌کنید و پنج دقیقه بعد، نامِ او را به خاطر نمی‌آورید.
به گزارش شفا آنلاین،از فروشگاه بیرون می‌آیید ولی به یاد نمی‌آورید که ماشین خود را کجا پارک کرده‌اید. جای نگرانی نیست و هیچ‌کس یک حافظه کامل ندارد. این کاملا طبیعی است که گاهی دچار فراموشی شوید، حتی اگر هنوز جوان هستید.

 اما چه مواقعی فراموش کردن طبیعی است؟ فراموش کردن در مواقعی طبیعی است که شما چیزی همچون نام یک فرد جدید را که به تازگی در مهمانی یاد گرفته‌اید، فراموش کنید. به یاد آوردن چنین چیزی بسیار دشوار است چرا که هنوز در ذهن شما ریشه ندارد. اما روش‌هایی برای مبارزه با فراموشی وجود دارد که در زیر با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید:
       مرتب باشید: وسایلی را که معمولا گم می‌کنید در یک مکان مشخص قرار دهید، به این ترتیب احتمال گم شدن آن‌ها در آینده بسیار کم خواهد بود. یک جا‌کلیدی و محلی را برای قرار‌دادن شارژر در خانه خود اختصاص دهید، تا این وسایل جایی مخصوص داشته باشند.

       یادداشت کنید: برنامه‌ها، شماره‌‌های تلفن و تاریخ‌‌های تولد را روی کاغذ یادداشت کنید. حتی اگر عادت ندارید که سری به یادداشت‌های خود زده و از این موارد مطلع شوید، عمل نوشتن آن‌ها باعث می‌شود که این موارد را راحت‌تر به خاطر بیاورید.

       از تقویم استفاده کنید: یک سر‌رسید یا تقویم دیواری تهیه کرده و برنامه‌ها و قرار‌های ملاقات، دور‌همی‌های خانوادگی و هر چیز دیگری را در آن یادداشت کنید. هر شب، قبل از رفتن به رختخواب نگاهی به برنامه روز آینده بیندازید تا برنامه‌ و کار‌های خود را در ذهن داشته باشید.

       تکرار کنید: نام شخصی را که به تازگی با او آشنا شده‌اید یا نشانی‌ای را که در جستجوی آن هستید، تکرار کنید. تکرار دوباره هرچیزی به شما کمک می‌کند که آن را در ذهن نگاه دارید.
برچسب ها: مبارزه ، ضعف حافظه ، طبیعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: