کد خبر: ۱۲۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 29
شفا آنلاین>سلامت>یک تحقیق جدید نشان داده است که چاقی برای مردان سه برابر کشنده‌تر از زنان است. این تحقیق روی حدود چهار میلیون نفر زن و مرد در تمام جهان صورت گرفته و نشان داده است که احتمال فوت قبل از 70 سالگی برای مردان با وزن طبیعی 19 درصد و برای زنان با وزن طبیعی 11 درصد است.
به گزارش شفا آنلاین، همین احتمال در افراد چاق برای مردان به 30 درصد و برای زنان به 15 درصد افزایش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، می‌توان گفت چاقی موجب افزایش احتمال فوت در مردها به میزان 11 درصد و در زن‌ها به میزان 4 درصد شود.

نتایج این تحقیق در مجله معتبر و علمی The Lanceمنتشرشده است.
محققان می‌گویند بعد از سیگار، چاقی دومین علت مرگ زودرس است. اگر مرد هستید تنها با کاهش ده درصد از وزن خود می‌توانید احتمال فوت قبل از 70 سالگی را 20 درصد کم کنید.
بررسی‌های قبلی نشان داده است که مردان بیش از زنان در معرض دیابت و کبد چرب هستند که هر دوی این مشکلات می‌تواند با چاقی بیشتر شود.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که حدود بیست درصد مردم دنیا اضافه‌وزن دارند و بیش از 600 میلیون نفر فرد چاق در جهان زندگی می‌کنند. می‌دانیم که چاقی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان را افزایش دهد.
برچسب ها: چاقی ، کشنده ، مردان ، زنان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: