کد خبر: ۱۲۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 28
شفا آنلاین>سلامت>رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ترکیب شورای عالی بیمه را سه دهه پیش خودم نوشتم ولی این ترکیب ناعادلانه است و باید بازنگری شود.

 به گزارش شفا آنلاین،علی نوبخت روز یکشنبه در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی که در حضور علی لاریجانی رییس مجلس برگزار شد بر حمایت مجلس از طرح تحول سلامت تاکید کرد.
وی گفت: کار وزارت بهداشت نظارت و سیاستگذاری است و مجلس نیز در این دوره بر تقویت نقش نظارتی تاکید دارد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با طرح سوالی از عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی گفت: دانشگاههای علوم پزشکی در حوزه سلامت بسیار تاثیرگذار هستند اما امروز باید عملکرد خود را مرور کنند، ببینند آیا خروجی های آنها( دانشجویان) همانی هستند که انتظارش را دارند.
وی گفت: اگر بررسی کردند و دیدند که این خروجی ها و دست پرورده های آنها در عالم پزشکی کشور همانی نیست که انتظارش دارند باید بدانند که یک جای کار آنها می لنگد و باید تجدید نظر کنند.
نوبخت افزود: دانشگاههای علوم پزشکی باید به وضعیت آلودگی هوای شهرهای بزرگ رسیدگی کنند، آلودگی هایی که در مواد غذایی هست نیز جدی است، باید این آلودگی ها اندازه گیری شود و اگر متوجه شدند که خطری سلامت مردم را تهدید می کند، با صراحت به مردم اطلاع دهند.

**تکلیف نامعلوم پارازیت ها
وی گفت: در مورد پارازیت ها نیز هنوز تکلیف معلوم نیست، کاری ندارم که شبکه های ماهواره ای یا مجازی در این مورد چه می گویند اما معاونت تحقیقات وزارت بهداشت باید تحقیق کند و اگر پارازیت ها مشکلی برای سلامت مردم دارند، روشن و شفاف به مردم بگویند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: در مورد بیماریهای روانی نیز وضعیت مناسبی نداریم، 28 درصد مردم با اضطراب و افسردگی مواجه هستند و باید در این زمینه نیز برای مردم اطلاع رسانی کنیم.
وی گفت: مسئله طلاق نیز یکی از تهدیدات جامعه ماست، آیا این مسائل فقط به خاطر مشکلات اقتصادی یا مسائل فرهنگی است یا علل دیگری هم دارد، چه تحقیقاتی در این زمینه ها انجام شده است، تحقیقات باید دردی از مردم را دوا کند، از این مطالب زیاد است و در آینده بیشتر درباره این مشکلات صحبت می کنیم.
نوبخت ادامه داد: طرح تحول سلامت، طرح عظیمی است که با اهداف خداپسندانه و عام المنفعه انجام می شود اما حمایت مالی از آن کم است، این طرح افتخاری برای همه دستگاهها و کل نظام است، همه دستگاهها باید همکاری کنند تا جان یک بیمار را نجات دهند چرا که نجات یک مریض نجات کل یک جامعه است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عقل و منطق و انصاف حکم می کند که تمام امکانات کشور بسیج شود تا این طرح اهداف خود برسد و بنده نیز به خاطر حمایت از این طرح برای انتخابات مجلس کاندیدا شدم و به میدان آمدم.
برچسب ها: اجلاس ، مجلس ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: