کد خبر: ۱۲۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 28
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> در برخی از برهه‌های زندگی، 15 درصد بیماران دیابتی ممکن است دچار زخم‌های دردناک و صعب‌العلاج در پاهایشان شوند و آمار نشان می‌دهد که 24 درصد آنها متاسفانه مجبور به قطع عضو می‌شوند. در برخی موارد ممکن است یک زخم بی‌ضرر منجر به مرگ شود.
به گزارش شفا آنلاین،تیمی از محققین دانشگاه Northwester- درمان جدیدی را برای این مشکل شدید و گاهی کشنده مربوط به دیابت طراحی کرده‌اند. این درمان نوعی بانداژ بازسازی کننده است که از موادی جدید ساخته شده و می‌تواند زخم‌های دیابتی را با سرعتی بیش از چهار برابر بانداژهای استاندارد بهبود ببخشد و هیچ‌گونه عوارض جانبی نیز ندارد.

       این محققین یک ماده حساس به دما را طراحی کرده‌اند که دارای ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی ذاتی برای مبارزه با التهاب است و می‌توان سلول‌های درمان کننده و پروتئین‌ها را با آن منتقل کرد. این محققین از این مواد برای آزادسازی آهسته پروتئین‌ها به محل زخم و تسریع توانایی ترمیمی آنها با فراخواندن سلول‌های بنیادی به جایگاه زخم استفاده می‌کنند. این مواد موجب رگ‌زایی در محل آسیب و بهبود جریان و گردش خون در محل می‌شود. این مواد حساس به دما به صورت مایع برای محل آسیب استفاده می‌شوند و با قرار گرفتن در معرض دمای بدن به صورت ژل در می‌آیند و این امر به آزادسازی آهسته پروتئین‌ها و فاکتورهای رشد کمک می‌کند. محققین براین باورند که خواص آنتی‌اکسیدانی ذاتی درون مواد می‌تواند استرس اکسیداتیو را نیز کاهش دهد و به ترمیم زخم کمک کند.

       استفاده از این ماده جدید بسیار راحت است و می‌تواند با توجه به شکل و ابعاد زخم به‌کار برده شود و با استفاده از محلول نمکی سرد نیز شسته می‌شود.
RF
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: