کد خبر: ۱۲۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: حمایت از بیماران خاص همچنان ادامه دارد، البته بعضی بیماران دیگر نیز تقاضا دارند که بیماری آنان در زمره بیماری‌های "خاص" محسوب شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده داروسازی مشهد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اینکه برخی بیماری‌های دیگر نیز در زمره بیماری‌های خاص تلقی شوند، بستگی به نظر مجلس شورای اسلامی دارد. تقریبا در هر ماه چند داروی جدید وارد بازار دارویی کشور می‌شود و در طول سه سال گذشته حدود 100 قلم دارو وارد بازار دارویی کشور شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دارو یک نیاز استراتژیک است و شاید مهم‌تر از گندم باشد و اگر تولید داخل دارو را نداشتیم حداقل چهار برابر باید هزینه می‌کردیم. سرانه مصرف دارویی کشور ما کمتر از همه همسایگان است و در حال حاضر سرانه مصرف داروی ما متوسط است. این در حالی است که مصرف دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها در بعضی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی بی‌رویه است.

وی افزود: پروژه‌های حوزه سلامت در هر زمانی که تکمیل شده به بهره‌برداری رسیده است و منتظر هفته‌ها و مناسبت‌ها نشده‌ایم، اما معمولا در هفته دولت نیز پروژه‌هایی افتتاح می‌شود و افتتاح دانشکده داروسازی مشهد به عنوان یک مکان مهم در حوزه آموزش پزشکی با اهمیت است و نقش زیادی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

در ادامه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که دانشکده داروسازی در استان ما داشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدم بزرگی را در این زمینه برداشت.

برچسب ها: افتتاح ، بیماری ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: