کد خبر: ۱۲۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در توضیح علت ناهمخوانی سامانه ثبت تخلفات و به روزرسانی پرداخت آن، گفت: ظرف حداکثر 24 ساعت قبض جریمه تخلفات افراد صادر می شود.
به گزارش شفا آنلاین،سردار تقی مهری افزود: در گذشته اطلاعات تخلفات رانندگان ماهانه ثبت می شد و افراد از طریق بانک ملی آن را پرداخت می کردند اما اکنون 17 بانک با پلیس ارتباط برقرار کرده تا مردم به راحتی قبض های جریمه را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: البته تا دو ماه گذشته حدود یک هفته زمان صرف می شد تا پیامک پرداخت جریمه به دست مخاطب برسد براین اساس ضمن برگزاری جلسات مشترک با مسئولان مربوطه و بانک ها بویژه ملی این زمان کاهش یافت و به حداقل 24 ساعت رسید.
رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: افرادی که مراجعه و قبض جریمه را پرداخت کنند در 24 ساعت در سامانه اجرائیات پلیس نهادینه می شود.
مهری تصریح کرد: البته هنوز تعدادی برگ جریمه داریم که ممکن است جریمه شده باشند اما زمان آن به صورت آن لاین در سامانه پلیس نیامده باشد که با دست افزارهایی که در اختیار داریم در مدت هشت تا 12 ساعت و حداکثر 24 ساعت در هر مقر نیروی انتظامی به صورت مکانیزه قبض جریمه صادر می شود و اطلاعات را تبادل کرده و ارتباط به صورت آن لاین و مستقیم بین پلیس و مکان هایی که دفاتر پلیس +10 مستقر است ، برقرار می شود و از این طریق افراد می توانند بروند و پرینت تخلفات خود را بگیرند.
وی ادامه داد: البته از طریق پیامک هموطنان می توانند اطلاعات لازم در مورد تخلفات خود را کسب کنند یا از طریق ارسال کد 17 رقمی کارت خودرو به شماره 1101202020در کمتر 30 ثانیه یا یک دقیقه پیامک مربوط به میزان تخلفات خود را دریافت کنند.
مهری افزود: برای کسب اطلاعات جزئی تر در مورد میزان تخلفات خود باید به پلیس +10 یا به سایت http://rahvar120.ir/ مراجعه کنند.
رئیس پلیس راهور در مورد علت به روز بودن پلیس +10 نسبت به سایر سامانه های ثبت تخلفات، گفت: زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی پلیس +10 از گذشته قوی تر بوده است البته اکنون سایر سامانه ها از جمله شماره 1101202020 یا سایت راهور 120تاخیر زیادی ندارد مگر اینکه مشکلی برای برخی که جریمه های خود را پرداخت کرده اند از طریق سیستم بانک یا پلیس ایجاد شود که استثنی است و با مراجعه افرد مشکل حل می شود.
سردار مهری افزود: در هر صورت سعی می شود تا زمان را کوتاه تر کنیم که اکنون زمان لازم برای اعلام پرداخت جریمه های رانندگی به 12 تا 16 ساعت و به صورت میانگین به 24 ساعت رسیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: