کد خبر: ۱۲۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>سلامت> براساس اطلاعات جمع‌آوری شده، چند مطالعه رساندن کلسترول لیپوپروتئین با دانسیته خیلی کم به سطوح بسیار پایین، در تمام بیماران با سابقه قبلی بیماری قلبی توصیه نمی‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعه‌ای که اخیرا در نشریه پزشکی داخلی جاما به چاپ رسیده نشان داده که هر چند دستورالعمل‌های بین‌المللی برای مبتلایان به بیماری ایسکمیک قلبی از پیش موجود، به درمان با استاتین‌ها با هدف پیشگیری از وقوع حوادث قلبی-عروقی توصیه می‌کنند، اهمیت این توصیه برای سطوح مختلف کلسترول LDL متفاوت است. گروه تحقیقاتی انستیتو کلالیت کانادا، می‌گوید: «اطلاعات مشاهده‌ای به‌دست آمده مشخص نمی‌کنند که سطوح کلسترول چقدر باید باشد.»

       برای مشخص کردن ارتباط میان سطوح کلسترول LDL که توسط درمان با استاتین حاصل شده و حوادث قلبی-عروقی در بیماران با ایسکمی قلبی از پیش موجود، تحقیقی برنامه ریزی شد. مطالعه کوهورت روی اطلاعات به‌دست آمده طی 2009 تا 2013 میلادی از یک مرکز درمانی در سوئد انجام شد. شرکت‌کنندگان در این کوهورت، 31619 بیمار با ایسکمی قلبی تحت‌درمان با استاتین‌ها بودند که اکثریت آنها جنسیت مذکر داشتند. شایع‌ترین عوارض قلبی در بیماران این مطالعه عبارت بودند از انفارکتوس میوکارد، آنژین صدری، حمله مغزی، آنژیوپلاستی و جراحی بای‌پس قلبی که همگی موجب افزایش مرگ و میر در بیماران می‌شوند. طبق نتایج، در 9035 بیماری که طی متوسط فاصله زمانی 6/1 پیگیری شدند، میزان بروز حوادث قلبی تفاوتی با بیمارانی که میزان کلسترول LDL آنها در محدوده متوسط بود، نداشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: