کد خبر: ۱۲۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 23
شفا آنلاین>اجتماعی>چند سال پیش دکتر ایرج فاضل طی مصاحبه‌ای در مورد نام فامیل‌شان فرموده بودند: «پدر بزرگم روحانی بود و آن وقت تازه قرار شده بود افراد شناسنامه بگیرند و هرکس باید نام فامیلی انتخاب می‌کرد، لقب فاضل را به سبب دانش پدربزرگم به ایشان دادند.»
    و الحق که «فاضل»چه نام نیکی است برای این پزشک خوش نام کشور. اندیشمندی که در کنار علم و مهارت، اخلاق را نیز در جان خویش پرورده و آنها که او را از نزدیک می‌شناسند، خوب می‌دانند این نه یک ادعا که حقیقتی مسلم است. ایشان به عنوان یک استاد، همیشه الگویی ارزشمند برای دانش‌پژوهان و پزشکان جوان کشور بوده و تلاش، نگاه تیزبین و بیش از هر صفتی، خلق نیک وی در یاد و خاطر یکایک دانشجویانش نقش بسته است. در سال‌هایی که با اصرار مقامات ارشد کشور، مسئولیت‌های اجرایی را پذیرفتند، طی دوره‌ای کوتاه، آثار و نتایج ارزشمندی در حوزه مسئولیت‌شان برجای نهادند که می‌توان از آنها به عنوان شیوه‌هایی نوین در مدیریت کشور نام برد و سود جست.

       نکته مهم‌تر اما آن که دکتر ایرج فاضل همیشه در کنار مردم بوده و در روزهای سخت، این حضور، پررنگ‌تر جلوه کرده است؛ از روزهای پیروزی انقلاب تا سال‌های دفاع مقدس و تمامی حوادث و اتفاقات مهم پس از آن تا امروز.

       امیدوارم رسانه‌های کشور و به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از وجود ذی‌قیمت بزرگواران و اندیشمندانی چون ایشان بیش از گذشته بهره گیرند و با ارائه فرازهایی مناسب و جذّاب از زندگی چنین عزیزانی، نسل امروز را با اندیشه، دیدگاه و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آنها آشنا کنند. نکته آخر این که جامعه ما دکتر ایرج فاضل را بیشتر از منظر مهارت وی در جراحی می‌شناسد؛ من اما مهم‌تر از دانش و مهارت، ایشان را پزشکی اخلاق‌مدار می‌دانم که هیچ‌گاه حقیقت را فدای مصلحت نکرده است. از این رو تا همیشه از ارادتمندان ایشان خواهم ماند و از خداوند متعال برای آن استاد گرانقدر، سلامت، سعادت و عمری طولانی آرزو دارم.سپید
سیدحسن هاشمی
وزیر بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: