کد خبر: ۸۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
آیت الله صافی گلپایگانی:
شفاآنلاین:جامعه> آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: کشورهای اسلامی درخصوص برگزاری مراسم حج باید به وحدت نظر رسیده و ارتباطات خود را بیشتر کنند.
به گزارش شفا آنلاین : وی روز یکشنبه در دیدار با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ابعاد مختلف فاجعه منا افزود: باید در برگزاری موسم حج مدیریت صحیح و با مشارکت کشورهای اسلامی شکل بگیرد.
وی اظهار داشت: این رویداد فاجعه بزرگی برای مسلمانان بود و باید فکری کرد که دیگر چنین حوادثی تکرار نشود و امیدواریم که مسئولان عربستان و کشورهای دیگر درزمینه حج برنامه ریزی داشته باشند.
آیت الله صافی گلپایگانی دامه داد: باید کسانی که یک بار به حج مشرف شده اند دیگر حضورشان در سرزمین وحی در ایام حج تکرار نشود و در این زمینه روایت است که وقتی امام عصر(عج) ظهور کنند این مسئله را مورد توجه قرار می دهند.
وی مدیریت صحیح ازسوی مسئولان برگزار کننده حج و توجه به دستورات شرعی در برگزاری این مراسم را ضروری دانست و افزود: این حادثه بسیار تلخ و ناگوار بود و ما نیز باید در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشیم.
وی با آرزوی توفیق برای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، با اشاره به مفقود بودن برخی از حجاج بیان کرد: برای حجاجی که در سرزمین وحی جان باخته اند طلب آمرزش و مغفرت می کنیم.
قاضی زاده هاشمی در سفر یک روزه به قم گزارشی از سفر خود به عربستان سعودی و پیگیری فاجعه منا به مراجع تقلید ارائه می کند.
فاجعه منا دوم مهرماه همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف در این فاجعه جان خود را از دست دادند که 465 زائر ایرانی بودند.
با گذشت حدود دو هفته از این فاجعه تلخ، هنوز پیکرهای همه جان باختگان به کشور منتقل نشده است و از سرنوشت 65 قربانی همچنان اطلاعی در دست نیست؛ تاکنون پیکر 308 قربانی این فاجعه به کشور انتقال داده شده است.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 31 مردادماه سالجاری نیز در سفر به قم با مراجع تقلید دیدار و گفت وگو و علاوه بر سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مراسم روز پزشک نیز شرکت کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: