کد خبر: ۱۲۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 22
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حقوق و ملحقات آن مستقل از موضوع کارانه است که در زمینه حقوق تابع دولت و تابع سقف شورای حقوق و دستمزد هستیم و از مصوبات آنها تابعیت می‌کنیم.

به‌گزارش شفا آنلاین،سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یک میلیون و 143 زایمان طبیعی رایگان انجام شده و عمل سزارین 7 درصد رقم مطلق آن کاهش داشته است.

وی ادامه داد: 21 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت بوده  و 39 هزار تخت بیمارستانی نیز طی این 3 سال نوسازی شده است.

حریرچی درباره حقوق‌های دریافتی پزشکان اظهار داشت: این موضوع مهم بوده و باید گفت حقوق و ملحقات آن مستقل از موضوع کارانه است که در زمینه حقوق تابع دولت و تابع سقف شورای حقوق و دستمزد هستیم و از مصوبات انها تابعیت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ این موضوع برای پزشک. و مسئول و سایر پرسنل یکسان است ولی کارانه از حقوق مستقل است و در وزارت بهداشت متفاوت از سایر دستگاه‌ها انجام می‌گیرد.

حریرچی اعلام کرد:‌ کارانه در وزارت بهداشت متغیر است و به ازای جراحی، ویزیت و .... به پزشکان پاداش پرداخت می شود که میزان آن حدود یک سوم و یا کمتر از 50 درصد تعرفه حداقلی دولتی است و پزشکان تمایل دارند با توجه به میزان فعالیتشان ساعت کارشان را کم کنند ولی به دلیل کمبود تعداد پزشک ما از آنها می‌خواهیم بیشتر فعالیت کنند و در ازایش به پزشکان کارانه می‌دهیم.

وی افزود: میزان کارانه بستگی به طرح تحول ندارد و پیش از اجرای این طرح نیز وجود داشته است همچنین با اعمال سقف کارانه موافق نیستیم؛ چراکه فردی که در یک منطقه محروم طی یک سال متناوب روزانه 15 عمل زایمان انجام می دهد فکر نمی‌کنم کسی راضی باشد با تعرفه دولتی کارانه بگیرد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت امروز به مجلس می رود و در ارتباط با 7 محور با نمایندگان مجلس تبادل نظر می کند که سطح پرداختی‌ها، تمام وقت شدن پزشکان، توزیع هزینه‌ها در بهداشت و پیشگیری در مناطق محروم، تولید دارو و حمایت از تولید داخل همچنین اقتصاد مقاومتی از جمله مسائل مطرح شده در جلسه امروز است که پیش از این موضوعات تقدیم نمایندگان شده است.

برچسب ها: بهداشت ، سزارین ، زایمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: