کد خبر: ۱۲۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 22
شفا آنلاین>سلامت>پزشک و اپیدمی شناس آمریکایی که هدایت پویش موفقی برای ریشه کن کردن آبله در سراسر جهان را به عهده داشت در سن 87 سالگی درگذشت.
به گزارش شفا آنلاین، از دکتر دونالد هندرسون به دلیل تلاش هایش در دهه های 1960 و 1970 به عنوان یکی از پیشتازان بهداشت عمومی نام برده می شود.وی پس از شکستگی لگن دچار مشکلات جسمی شد و در اثر عواقب همان حادثه درگذشت.
آبله که یکی از مهلک ترین بیماری های جهان بود، فقط در قرن بیستم سبب مرگ صدها میلیون نفر شد.این بیماری علاوه بر آنکه باعث درد زیادی می شود اغلب با پیدایش زخم هایی در پوست و صورت همراه است.
این بیماری که به مرگ یک سوم بیماران منجر می شد در سال 1980 اعلام شد که کاملا ریشه کن شده است.
سازمان بهداشت جهانی دکتر هندرسون را در سال 1966 به سرپرستی مبارزات برای مقابله با آبله انتخاب کرد. این بیماری در آن زمان در آفریقا و آسیا شایع بود.
شانس موفقیت دکتر هندرسون ناچیز قلمداد می شد. اما او به جای دنبال کردن یک برنامه واکسینه سازی انبوه، سعی کرد موارد شیوع بیماری را محدود و بومی ها را به طور منظم واکسینه کند.
دکتر هندرسون پس از کار در سازمان بهداشت جهانی، بعدها به عنوان مشاور علوم و بیوتروریسم سه رئیس جمهور آمریکا خدمت کرد. وی همچنین پست های آکادمیک و پزشکی دیگری داشت.
برچسب ها: بهداشت ، آبله ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: