کد خبر: ۱۲۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 22
شفا آنلاین>سلامت>یک تحقیق جدید نشان داده که مبتلایان به دیابت نوع1، با ترکیب درمانی 3 دارویی شامل داپاگلیفلوزین، لیراگلوتاید و انسولین، کنترل بهتری در قندخون خود تجربه می‌کنند و میزان کاهش وزن آنها بیشتر است.
به گزارش شفا آنلاین، نویسنده مقاله، پارش داندونا، استاد و سرپرست بخش اندوکرینولوژی، دیابت و متابولیسم مدرسه پزشکی جاکوب، در بوفالوی شهر نیویورک می‌گوید: «اکثریت بیماران مبتلا به دیابت نوع1، میزان گلوکز خونشان به میزان لازم کنترل و مانیتور نمی‌شود و در نتیجه در معرض خطر بروز عوارض جدی‌تر این بیماری قرار می‌گیرند.

 تحقیق ما نشان داد که درمان سه‌گانه، به بهبود قابل‌توجه کنترل گلوکز خون و نیز کاهش وزن منتهی می‌شود. این استراتژی، کامل‌کننده مطالعه قبلی در مورد مدیریت بهتر گلوکز خون با ترکیب درمانی لیراگلوتاید و انسولین بود. در مطالعه تصادفی با استفاده از دارونما، 30 بیمار مبتلا به دیابت نوع1 که بین 18 تا 75 سال داشتند و برای مدیریت دیابت خود لیراگلوتاید و انسولین مصرف می‌کردند بررسی شدند. به 20 نفر از این بیماران، 10 میلی‌گرم داپاگلیفلوزین روزانه برای مدت 12 هفته داده شد؛ در حالی که برای 10 نفر دیگر، به جای دارو، دارونما اضافه شد. با هدف مانیتور کردن مداوم گلوکز و ردیابی سطوح گلوکز خون، هموگلوبین A1c و نیز وزن بیماران را اندازه‌گیری کردند. نتایج نشان دادند که هموگلوبین A1c در بیماران دریافت‌کننده درمان 3 دارویی، به میزان 66/0 درصد کاهش یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: