کد خبر: ۱۱۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 17
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه شهرستانهای ۵۰۰ هزار نفری تهران یک تخت بیمارستانی ندارندف گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه این مشکلات را در حوزه بهداشت و درمان حل کند و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه است.

به گزارش سفا آنلاین، سیدرضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در نخستین همایش تجلیل از خیرین سلامت استان تهران با اشاره به اینکه مشکلات سلامت و درمان فقط مختص به ایران نیست و بیشتر این مشکلات با کمک و همکاری مردم مرتفع می‌شود، اظهار داشت: در ایران اسلامی نیز این کمک‌های مردمی به صورت ویژه خود را نشان داده و چهره نمایی می‌کند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه در حال حاضر بخش اعظمی از کارهای درمانی توسط مردم در حال انجام است، بیان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه این مشکلات را در حوزه بهداشت و درمان حل کند و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه است.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه قسمت خالی لیوان همیشه در کشور برجسته می‌شود، عنوان کرد: شهرستانهایی در استان تهران داریم که با جمعیت بیش از 500 هزار نفری حتی یک تخت بیمارستانی ندارند و مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان این مناطق وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های تهران پذیرای سرریز بیماران استان‌های دیگر هستند، گفت: تهران باید الگوی مناسبی برای کل کشور باشد و عملکرد این استان باید سرآمد همه کشور باشد.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه با این وضعیت جسمی فکر می‌کنم که هیچ فرصتی نباید برای خدمت به مردم از دست برود، بیان کرد: از ظرفیت‌های خیرین برای رفع محرومیت در حوزه بهداشت و درمان استان تهران باید استفاده شود.

در کشور خلاء امکانات برای بخشی از مردم کاملاً محسوس است

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نیز در نخستین همایش تجلیل از خیرین سلامت استان تهران با اشاره به اینکه خیرین سلامت یکی از نهادهای خودجوش مردمی است که بر مبنای نیت خیر دوستان خیر نیک اندیش شکل گرفته است، اظهار داشت: سلامت موضوع مهمی در جامعه است و هدف از تشکیل مجمع خیرین سلامت پرکردن خلاء‌های موجود در حوزه سلامت است.

رئیس هئیت امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران بیان کرد: در کل کشور نهاد نماز جمعه از خیرین حوزه سلامت حمایت می‌کند و ائمه جمعه در 900 شهر که نمازجمعه اقامه می‌شود در خدمت این اندیشه خیرو ترویج آن هستند.

وی عنوان کرد: در کشور خلاء امکانات برای بخشی از مردم کاملاً محسوس است و خیرین سلامت به کمک مسئولان و دست اندرکاران دولت و نظام آمدند تا با نیت‌های خیر خود این خلاء‌ها را پرکرده و بخشی از نیازهای این حوزه را تامین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه اقدامات مجمع خیرین سلامت تکمیل کننده اقدامات وزارت بهداشت و درمان است، گفت: در کشور چنین اقدماتی مشابهی در حال انجام است و خیرین در دیگر بخش‌ها نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مردم پاک و شریف ایران اسلامی همیشه در کار خیر پیشرو بوده اند، تاکید کرد: در هر حوزه‌ای باید مدیریت باشد تا نیات وافکار خیر سامان مردم یابد.

وی با بیان اینکه این اقدامات در حوزه سلامت مورد استقبال وزارت بهداشت است، افزود: مجمع خیرین سلامت کشور با محوریت و تلاش‌های حاج آقا نیری و مشارکت پزشکانی که دست اندرکار امر بهداشت و درمان هستند کمک بسیاری در این زمینه کرده‌اند.

رئیس هئیت امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران با بیان اینکه اینگونه اقدامات باید در جامعه گسترش یابد، گفت: کارهای ما در این حوزه ترویجی، تبلیغی، حمایتی و توجیه افکار عمومی برای ایجاد مشارکت در این اقدامات خیر و عام المنفعه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اقدامات مجمع خیرین در حوزه بهداشت و درمان خوب و بر اساس نیازسنجی و تحقیق در این زمینه بوده است، تصریح کرد: اطلاعاتی که مجمع خیرین سلامت از وزارت بهداشت می‌گیرد بر اساس آن اطلاعات اقدام می‌کند و برخی افراد خیر نیز که در جایی احساس نیاز می‌کنند توسط مجمع خیرین سلامت هدایت می‌شود و اینگونه نیست که هر کس که توان مالی داشته باشد به صورت خودسرانه و دلخواه در یک منطقه بیمارستان بسازد.

رئیس هئیت امنای مجمع خیرین سلامت استان تهران با بیان اینکه نیازسنجی و هدایت برای ساخت بیمارستان و دیگر اماکن بهداشتی توسط مجمع خیرین سلامت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که در اختیار مجمع خیرین سلامت قرار می‌گیرد حساب شده در جای خود به کار گرفته و هزینه می‌شود و اینگونه نیست که در جایی به غیر از محل تعریف شده و مورد نظر هزینه شود.

برچسب ها: سلامت ، خیرین ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: