کد خبر: ۱۱۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بعد از احداث بیمارستان موضوع پروانه بهره‌برداری موقت و دائم مطرح بوده و حین بهره‌برداری نظارت بر تمام مراحل که از نظر بهداشت و درمانی و مقابله با مشکلات طیف وسیعی را دارد.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری مبنی بر اینکه نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی بر عهده چه کسی است و آیا وزارت بهداشت در مورد فروش سهام یک بیمارستان خصوصی به صورت خرد نظارتی دارد یا خیر، اظهار داشت: نظارت بر کارکرد بیمارستان‌های خصوصی بر عهده وزارت بهداشت بوده و در مورد بیمارستان خاص در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنم ولی برای تأسیس بیمارستان باید پروانه و صلاحیت‌های معمول احراز شود و نقشه‌های موردنظر نیز مورد تأیید قرار گیرد.

وی افزود: بعد از احداث بیمارستان موضوع پروانه بهره‌برداری موقت و دائم مطرح بوده و حین بهره‌برداری نظارت بر تمام مراحل که از نظر بهداشت و درمانی و مقابله با مشکلات طیف وسیعی را دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در اکثر موارد برای احکام پلمب بیمارستان و تعطیلی آن دستور مقام قضایی با گزارش وزارت بهداشت باید باشد، گفت: محکومیت مسؤول فنی و تنزل درجه اعتبار بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

حریرچی اضافه کرد: از ابتدای بیمارستان‌سازی مسؤولیت فنی با گروه پزشکی بوده و پروانه تأسیس و ... قرار بوده بر عهده گروه پزشکی باشد البته در مورد اینکه سهامداران بیمارستان غیر از پزشکان باشند منع قانونی وجود ندارد و ما نیز حتی از این مسأله استقبال می‌کنیم.

وی در مورد فروش سهام بیمارستان آتیه گفت: اطلاعی از شرکتی که این سهام را ارائه دهد، ندارم و همچنین اینکه چه روابطی در موضوع این سهام وجود داشته تابع قانون تجارت است.

برچسب ها: بیمارستان ، وزیر ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: