کد خبر: ۱۱۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 14
شفا آنلاین>سلامت>افرادی که در عادات غذایی و رژیم های مختلف نوشیدن آب را در اولویت قرار داده اند کالری کمتری در روز مصرف کرده و در مصرف چربی های اشباع شده،قند،سدیم و کلسترول نیز پرهیز کرده اند.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعات جدید در دانشگاه ایلینوی شیکاگو روی بیش از 20 هزار بزرگسال حاکی از آن است که افرادی که در عادات غذایی و رژیم های مختلف نوشیدن آب را در اولویت قرار داده اند کالری کمتری در روز مصرف کرده و در مصرف چربی های اشباع شده،قند،سدیم و کلسترول نیز پرهیز کرده اند.

این یافته نشان می دهد افرادی که می خواهند به وزن ایده آل دست یابند و کنترل وزن داشته باشند با نوشیدن آب بیشتر در رژیم غذایی شان موفق تر عمل می کنند.

مطالعات روی این 20 هزار بزرگسال نشان داد افرادی که در رژیم غذایی شان بین یک تا 3 لیوان آب را در نظر گرفته اند علاوه بر دریافت انرژی روزانه بین 78 تا 235 میلی گرم مصرف سدیم را کاهش داده اند.

همچنین با پیروی از این روش این افراد تحت مطالعه روزانه 18 گرم قند مصرفی شان نیز کاهش یافت و بین 7 تا 21 میلی گرم کمتر کلسترول مصرف کردند.

این پژوهش ها نشان می دهد ساده ترین راه برای ارائه یک مدل تغذیه جهانی و آموزش همین ترویج مصرف آب نوشیدنی است که می توان آن را جایگزین نوشابه های گازدار با کالری بالا قرار داد.آستان
برچسب ها: رژیم ، کلسترول ، کنترل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: