کد خبر: ۱۱۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 14
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس مطالعه جدیدی که در ژورنال انجمن پزشکی کانادا منتشر شده، در استان‌هایی از این کشور که اجازه واکسیناسیون به وسیله داروسازان صادر شده است، مردم تمایل بیشتری به واکسن زدن داشتند.
به گزارش شفا آنلاین،  این افراد در یک سال منتهی به شرکت در این بررسی، واکسن آنفلوآنزای بیشتری در قیاس با کسانی که در استان‌های فاقد این سیاست ساکن بودند، دریافت کرده‌اند. پژوهشگران اطلاعات ۴۸۱۵۲۶ نفر با سن ۱۲ سال به بالا را که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در نظرسنجی‌های سلامت کانادا شرکت کرده بودند، ارزیابی کردند. در طول هفت سال مطالعه، مصرف واکسن‌های آنفلوآنزا کاهش یافته بود؛ اما در استان‌هایی که سیاست مجوز واکسیناسیون برای داروسازان را اجرا می‌کردند، نسبت کسانی که واکسن زده بودند (4/30 درصد) اندکی بیش از آنهایی بود که این کار را انجام نداده‌اند (2/28 درصد).

کسانی که تمایل بیشتری به واکسیناسیون داشتند، اغلب از بین افراد با سن بالای ۵۰ سال، زنان، ساکنان شهر، تحصیلات و سطح درآمد بالاتر و دارای بیماری‌های مزمن بودند. مهاجران، اشخاصی که از سلامت عالی برخوردار بودند و افرادی که روزانه سیگار می‌کشیدند، تمایل کمتری به واکسینه شدن در برابر آنفلوآنزا داشتند.

       در حالی که نتایج این مطالعه نشان داد که حداقل در طول سال‌های ابتدایی اجرای این سیاست‌ها برای داروسازان؛ تاثیر کمی وجود داشته است؛ احتمالا اجرای آن مزایای دیگری به همراه خواهد داشت. زیرا ۸۰ درصد از کانادایی‌ها با داروسازان مشورت می‌کنند و کسانی که به دنبال خدماتی غیر از واکسن به داروساز مراجعه می‌کنند، امکان دارد یادآوری‌هایی برای واکسیناسیون آنفلوآنزای هم دریافت کنند. محققان پیشنهاد می‌کنند که انجام این آموزش توسط داروسازان و قرار گرفتن در معرض آن در داروخانه، پوشش واکسیناسیون را افزایش می‌دهد.
ScienceDaily
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: