کد خبر: ۱۱۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 10
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، با اشاره به مشکلات عدیده ای که در آغاز دوره چهارم فعالیت این سازمان با آنها مواجه بودند، گفت: سازمان را با صندوق خالی تحویل گرفتیم.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی محمد آدابی روز چهارشنبه در نشست روسای هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور در سالن اجتماعات سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: انتخابات دوره چهارم نظام پرستاری با مشارکت ۲ برابری نسبت به دوره قبل برگزار شد و همین امر باعث گشت، سازمان نظام پرستاری در دوره چهارم از پشتوانه و حمایت حداکثری جامعه پرستاری برخوردار باشد.

وی با عنوان این مطلب که در شروع فعالیت سازمان در دوره چهارم از نظر مالی به شدت در تنگنا بودیم، افزود: در واقع، سازمان را با صندوق خالی تحویل گرفتیم.

آدابی از تدوین برنامه استراتژیک سازمان نظام پرستاری در دوره چهارم با مشارکت شورای عالی نظام پرستاری خبر داد و گفت: برنامه تفصیلی را با ۵۰ عنوان و ۲۰۰ زیر عنوان تهیه کردیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با عنوان این مطلب که در ابتدای فعالیت دوره چهارم دو هدف عمده را دنبال می کردیم، افزود: نخست، حساسیت نسبت به آنچه در نظام سلامت می گذرد و دوم، مدافع اجتماعی بود.

آدابی با تاکید بر اینکه پزشک و پرستار باید دوشادوش هم حرکت کنند، تصریح کرد: در اجلاس سازمان بهداشت جهانی، ۱۲۰ کشور دنیا نماد «تعالی توامان پزشک و پرستار» را پذیرفتند.

وی در ادامه خطاب به روسای هیئت مدیره نظام پرستاری، گفت: برگزاری جلسات منظم با مدیران استانی و شهرستانی در جهت تعامل بیشتر با جامعه پرستاری، می بایست در برنامه روسای هیئت مدیره ها قرار بگیرد.

آدابی با عنوان این مطلب که در دوره چهار ساله عمر سازمان نظام پرستاری می بایست حداقل ۵۰ درصد هیئت مدیره ها در شهرستان ها صاحب ساختمان شوند، افزود: در تعامل با شهرداری ها می توانید برای احداث فرهنگسرای پرستاری، زمین درخواست کنید.

وی همچنین بر اجرای برنامه هایی در راستای امور رفاهی پرستاران تاکید کرد و گفت: تاسیس صندوق قرض الحسنه را در دستور کار قرار دهید تا بتوانید به نیازها و مشکلات مالی پرستاران پاسخ دهید.

برچسب ها: پرستار ، سازمان ، مشارکت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: