کد خبر: ۱۱۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 11
شفا آنلاین>سلامت> یک شرکت داروسازی با همکاری دانشگاه کاردیف قصد دارند با ترکیب دو فناوری، روشی تازه برای درمان انواع سرطان‌ها و همچنین دیابت ارائه کنند.
    به گزارش شفا آنلاین، در این پروژه از نانوذرات طلا و نوعی فناوری ایمنی‌درمانی مبتنی بر آنتی‌ژن برای درمان استفاده خواهد شد. میداتک فارما (Midatech Pharma) یکی از شرکت‌های بین‌المللی در حوزه داروسازی است که روی تجاری‌سازی محصولات دارویی برای درمان سرطان، بیماری‌های ایمنی بدن و انواع مختلف دیگر بیماری کار می‌کند. همچنین نوعی لیگند هم برای رهاسازی آنتی‌ژن‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود.

در این پروژه، شرکت میداتک از فناوری پلت‌فورمی نانوذرات طلا برای جلوگیری از اثرات ناخواسته سیستم ایمنی بدن استفاده خواهد کرد. معمولا سیستم ایمنی علیه سلول‌های سالم بدن وارد عمل می‌شود که با این کار، مانع تولید انسولین شده و دیابت آغاز می‌شود. این پروژه از ابتدای ماه اکتبر 2016 کار این پروژه شروع می‌شود.


       جم فیلیپس از مدیران شرکت میداتک می‌گوید: «یکی از کاربردهای نانوذرات طلا در بخش ایمنی بدن است که می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای را برای درمان ایجاد کند. از این نانوذرات می‌توان برای درمان بیماری‌هایی نظیر دیابت استفاده کرد و همچنین قابلیت به کارگیری را در درمان سرطان نظیر سرطان مغز، ریه، پانکراس و رحم داراست. فناوری میداتک می‌تواند برای درمان انواع مختلف سرطان استفاده شود.»

       دایان می‌گوید: «با این کار بسیاری از بیماری‌های بخش ایمنی بدن قابل درمان بوده و به‌صورت ویژه می‌توان دیابت را درمان کرد. من مشتاق هستم تا فناوری نانوذرات طلا با فناوری ایمنی‌درمانی ویژه آنتی‌ژنی ترکیب شده تا کاربردهای وسیعی برای آن ایجاد شود.»

برچسب ها: ترکیب ، نانو ذرات ، آنتی ژن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: