کد خبر: ۱۱۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 10
شفا آنلاین>سلامت> مطالعه‌ای اخیرا پیشنهاد کرده که همه بزرگسالان مبتلا به بدخیمی پیشرفته کلیوی نیاز به درمان سریع و تهاجمی ندارند. برایان رینی، سرپرست مطالعه‌ای که نتایج آن در شماره 4 آگوست نشریه لانست انکولوژی به چاپ رسیده می‌گوید: «گروهی از مبتلایان به بدخیمی پیشرفته کلیوی، سیر کند بیماری را تجربه خواهند کرد که می‌تواند با نظارت فعال به خوبی مدیریت شود.»
 به گزارش شفا آنلاین،  این نگرش مراقبت و انتظار به جای درمان فعال، بیماران را از خطر مواجهه با عوارض ناتوان‌کننده درمان‌های تهاجمی و شدید برای مدت یک سال و گاه حتی چند سال دور نگه می‌دارد. در بیماری پیشرفته کلیوی، اغلب داروهایی مانند سونیتینیب و سورافنیب تجویز می‌شوند.

هر چند که این داروها سیر پیشرفت بیماری را کند می‌کنند، هیچ کدام درمان قطعی بیماری نیستند، اما آیا می‌توان در برخی از بیماران مصرف این داروهای گران‌قیمت و پرعارضه را به تعویق انداخت؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال، گروه تحقیقاتی نتایج به‌دست آمده از مطالعه روی 52 بزرگسال مبتلا به بدخیمی پیشرفته کلیه که بیماری در آنها به سایر نقاط بدن گسترش یافته بود را بررسی کردند.

 بیماران مذکور برای مدت متوسط 3 سال تحت‌نظر بودند. برای ارزیابی وضعیت تومورها، آنها مرتبا سی‌تی‌اسکن شدند و پیشرفت بیماری در آنها پایش شد. به تمام این بیماران اجازه داده شد هر زمان که اراده کردند شیمی‌درمانی با داروهای متداول را شروع کنند. تیم تحقیقاتی دریافت که برخی از بیماران تومورهایی با سرعت رشد بسیار کند دارند و این بیماران بدون وخامت بیماری، ماه‌ها و سال‌ها تاخیر در شروع شیمی‌درمانی را تجربه کردند. نتایج نشان داد که تقریبا نیمی از بیماران شرکت‌کننده در مطالعه ترجیح دادند که حتی پس از شروع پیشرفت بیماری، بیش از 16 ماه شیمی‌درمانی را به تاخیر بیندازند.سایت U.S. Nationa- Cancer Institute
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: