کد خبر: ۱۱۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفا آنلاین>سلامت> پژوهشگران دانشگاه اسن آلمان در تحقیقات خود دریافتند ارتباط مستقیمی بین اختلالات خواب و بروز حملات و سکته های قلبی و مغزی وجود داشته و افراد دارای اختلال خواب به نسبت سایر افراد، دوره نقاهت طولانی تری را پس از وقوع سکته طی می کنند.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد افرادی که دارای اختلالات خواب و بیماری هایی مانند مشکل در خوابیدن،اینسومنیا و آپنه خواب هستند به نسبت سایر افراد در خطر بیشتر بروز سکته و حملات قلبی و مغزی قرار دارند. این افراد همچنین در صورت تجربه حملات قلبی یا انواع سکته؛ روند دشوار تری را جهت بهبود طی خواهند کرد.

افراد مبتلا به عوارض بدخوابی در خطر بیشتری از حملات قلبی و سکته های مغزی و قلبی قرار داشته و همچنین احتمال بروز سکته مجدد یا عوارض منفی و ناخوشایند در این افراد پس از تجربه یک سکته؛ بیشتر از افراد عادی خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود این افراد پس از مرخص شدن از بیمارستان؛ در مراکز ویزه ای تحت پرستاری قرار بگیرند.

یافته های پژوهشگران حاکی از این موضوع است که وقوع سکته های شدیدی یا خفیف که با عنوان حمله ایسکمی گذرا transient ischemic attack شناخته می شود می تواند از عواقب اختلالات خواب به شمار روند.

در همین رابطه دیرک هرمان سرپرست این تیم پژوهشی و پژوهشگر و پزشک بیمارستان و دانشگاه اسن در آلمان در رابطه با این موضوع گفت: به طور عمومی اختلال خواب به عنوان یکی از عوارض اصلی که پس از حملات قلبی و سکته در افراد بروز می کند، شناخته می شود اما تا کنون کسی به بررسی تاثیر اختلالات خواب در افزایش احتمال سکته نپرداخته است. نتایج مطالعات ما نشان می دهد افراد مبتلا به عوارض بدخوابی در خطر بیشتری از حملات قلبی و سکته های مغزی و قلبی قرار داشته و همچنین احتمال بروز سکته مجدد یا عوارض منفی و ناخوشایند در این افراد پس از تجربه یک سکته؛ بیشتر از افراد عادی خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود این افراد پس از مرخص شدن از بیمارستان؛ در مراکز ویزه ای تحت پرستاری قرار بگیرند.

در بخش مقدماتی این پژوهش، تیم تحقیقاتی فوق اقدام به جمع آوری اطلاعات و پروژه های تحقیقاتی انجام شده در دانشکده های پزشکی در رابطه با اختلالات خواب کرده و به بررسی ارتباط این اختلال و خطر بروز سکته پرداختند. در ادامه نیز تیم پژوهشی اقدام به مطالعه میدانی و مستقیم بیماران و افراد دارای ویژگی های فوق الذکر کردند. در این مطالعات مشخص شد که اختلالات خواب به طور عمومی به دو بخش کلی اختلالات تنفسی در خواب و خواب آشفته و منقطع تقسیم می شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: