کد خبر: ۱۱۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفا آنلاین>اجتماعی>مراسم بزرگداشت هفدهمین سال تاسیس «گروه احیاء» با حضور یاران و همراهان این گروه خیریه برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید     گروه احیاء متشکل از « انجمن حمایت و یاری از آسیب دیدگان اجتماعی » و « انجمن حمایت از کودکان توانیاب» و « نگارخانه آشیانه مهر» در آغاز هجدهمین سال فعالیت خود، مراسمی را جهت ارایه گزارش فعالیت‌ها و خدمات و دستاوردهای خود در زمینه توانبخشی، آگاهی‌رسانی، پیشگیری و ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی و نیز حمایت از نهاد خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر به همراه مراسم تجلیل از موسس گروه خسرو منصوریان برپا کرد.

       در این مراسم که در تالار پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد، اعضای هیات امنا و هیات مدیره، همکاران و همیاران گروه درطی این سالها و همچنین گروه‌های داوطلبین، مددجویان و مددکاران، هنرمندان و فعالین اجتماعی و خیریه کشورمان حضور داشتند. دکتر محمود اولیایی رییس هیات مدیره انجمن توانیاب در ابتدای این مراسم گفت: «گروه احیاء به عنوان سازمانی مردم نهاد با تکیه بر انگیزه‌های خیرخواهانه، انسانی و سرمایه‌های اجتماعی و همچنین در اختیار داشتن مدیران و کارکنان و داوطلبین متخصص و توانمند و متعهد تمام تلاش خود را معطوف به تحقق چشم انداز در چارچوب ماموریت چندوجهی حمایتی، آموزشی و اطلاع رسانی، حقوقی و اقتضایی نموده است.» او اهداف این گروه خیریه را کمک به کاهش روند آسیب‌های اجتماعی با محوریت حمایت از بیماران مبتلا به HIV / ایدز و کودکان معلول جسمی و حرکتی از طریق اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه و جلب مشارکت مسئولین در راستای برجسته کردن نقش ارکان مختلف اجتماعی در هنجارسازی و بهبود روش های اتخاذ شده خواند.

 در ادامه مراسم در دو پنل محمد کمالی معاون اسبق توانبخشی سازمان بهزیستی محمد توسلی و احمد میرزاخانی از اعضای هیات مدیره و هیات امنای مجتمع نیکوکاری رعد، شیرین احمدی نیا مدیرکل اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور، آذر منصوری فعال اجتماعی و از داوطلبین و یاران گروه خیریه احیاء و ابراهیم هدایی مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان شهر مشهد، ضمن واکاوی فعالیت های گروه احیاء در سال های فعالیت و چگونگی تاسیس این گروه از خدمات موسس این دو انجمن آقای منصوریان تجلیل و قدردانی کردند.


       طی مراسم یکی از مددجویان HIV مثبت این گروه خیریه که از سال 90 با مجموعه آشنا شده بود به بیان شیوه حمایتی انجمن احیاء ارزش ها در این سالها پرداخت و گفت:« من بعد از آگاهی از بیماری خود تمام امید خودم را از دست داده بودم و با اینکه دانشجوی کارشناسی بودم هیچ انگیزه ای برای درس خواندن و ادامه زندگی نداشتم تا اینکه با آشنایی با این مجموعه هم انگیزه‌های قبلی خودم را به‌دست آوردم و هم در حین مبارزه با این ویروس و بهبودی نسبی موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد شدم و همچنین در رفت و آمد ها برای مشاوره با گروه احیاء با یکی از مددجویان این مرکز ازدواج کردم.» منصوریان موسس انجمن های گروه احیاء هم در این مراسم اظهار کرد «درپی رشد فزاینده تکنولوژی، هر روزه مجهولات بیشتری فراروی انسان ها از هاله ابهام خارج می شوند. اما به راستی آیا این تحولات، به کرامت انسانی و برخورداری نوع بشر از احترام لازم و حقوق مساوی، بدون درنظر گرفتن شرایط ظاهری وتوان فیزیکی، نمود عینی بخشیده است؟»

       او ادامه داد: «یکی از مهمترین مباحث مرتبط با این حیطه، موضوع «معلولیت جسمانی و اجتماعی» است. گروه احیاء از جمله فعال‌ترین سازمان‌های غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی به شمار می‌رود که نیاز روزافزون توجه به این مهم را در نظر دارند و قصد دارند که فعالیت درعرصه فراهم سازی فرصت‌های برابر و یکسان را به دور ازهرگونه تفکیک هویت، اعم ازجنسیتی، دینی و ملی برای کودکان توان یاب، کودکان یتیم ایدز و مادران حامی سلامت (زنان سرپرست خانواده که همسرانشان را بر اثر بیماری ایدز از دست داده اند) را تحقق بخشد. گروه احیاء، لزوم مداخله بهنگام در توانبخشی جسمانی و حمایت از کودکانی که نه تنها رنج یتیمی را بر دوش دارند، بلکه به اشتباه از حقوق مسلم خود به دلیل ناآگاهی سایرین نسبت به بیماری ایدز محروم شده‌اند را به عنوان واجب عینی در نظر دارد و با حضور در مراکز مختلف سعی در فرهنگسازی و زدودن باورهای غلط و انگ زدایی از بیماران مبتلا به ایدز دارد. تاسیس موسساتی برپایه الگوی احیاء در شهرهایی همچون کرج، مشهد، شیراز، تبریزو اراک ازجمله نمودهایی است که عزم ما را بیش از پیش در طی طریق مسیر خدمت رسانی نه به خلق بلکه به خودمان استوارتر می‌سازد.»

       در پایان مراسم محمد جواد حق شناس، رییس هیات مدیره انجمن احیاء ارزش‌ها اثر هنری خوشنویسی علی تن را به منصوریان تقدیم کرد. منصوریان نیز از با نام بردن تمامی همکاران و همراهان این سالها با اهدای شاخه گلی تقدیر و تشکر کرد. از مهمانان این مراسم می‌توان به مهندس سلطانزاده، اشرف بروجردی، سید مصطفی تاجزاده و فخرالسادات محتشمی پور و هاشم صباغیان نام برد. شهردار تهران نیز با تقدیم گل از هفده سال فعالیت این سازمان مردم نهاد خیریه در زمینه حمایت و یاری از آسیب های اجتماعی تجلیل کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: