کد خبر: ۱۱۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 07
شفا آنلاین>اجتماعی> اکثر مردانی که ازافسردگی رنج می‌برند از دیگران کمک نمی‌گیرند، از این جهت که افسردگی را نشانه ضعف یا ناتوانی می‌دانند.
به گزارش شفا آنلاین،اما افسردگی، ناشی از تغییرات شیمیایی در مغز است و ربطی به ضعف یا ناتوانی ندارد. اگر به نیازهای این افراد توجه شود، کمک گرفتن از دیگران برایشان راحت‌تر می‌شود. مثلا مردان افسرده بیشتر در مورد علائم جسمی خود صحبت می‌کنند تا علائم روحی. این امر ممکن است باعث شود که پزشکان کمتر افسردگی را در مردان تشخیص دهند. اگرفرد افسرده همسر دارد، همسرش باید به‌طور کامل در جریان حال او قرار بگیرد.

چگونه می‌توانید به خودتان کمک کنید؟
با دیگران صحبت کنید

       هنگامی که غمگین هستید با دیگران در موردحال خود صحبت کنید و اجازه ندهید که غم‌ها روی هم انباشته شوند. اگر نمی‌توانید احساسات خود را بیان کنید، آنها را بنویسید.

فعال بمانید
       از خانه بیرون رفته و ورزش کنید. حتی قدم زدن مختصر نیز به شما کمک می‌کند که سلامت جسمانی خود را حفظ کنید، بهتر بخوابید و کمتر به چیزهای ناخوشایند فکر کنید.

خوب غذا بخورید
       حتی هنگامی که گرسنه نیستید، غذای متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات میل کنید. در حالت افسردگی افراد، سریع وزن از دست می‌دهند وبدن با کاهش ویتامین مواجه می‌شود یا با خوردن غذاهای نامناسب چاقی ناخواسته ایجاد می‌شود.

از الکل و داروهای مخدر پرهیز کنید
       با نوشیدن الکل برای مدت کوتاهی احساس خوبی پیدا می‌کنید ولی در درازمدت الکل، افسردگی شما را شدیدتر می‌کند. این امر در مورد داروهای مخدر، خصوصا آمفتامین، کوکائین و اکستازی هم صادق است.

اگر نمی‌توانید بخوابید نگران نباشید
       کاری لذت‌بخش مانند گوش دادن به رادیو یا تماشا کردن تلویزیون انجام دهید. اگردائما عصبی هستید، ورزش، یوگا، ماساژ، رایحه‌درمانی و غیره مفید هستند.

کاری لذتبخش انجام دهید
       مرتبا کارهایی انجام دهید که از آنها لذت می‌برید مثل ورزش کردن کتاب خواندن، و دیگر سرگرمی‌ها.

درشیوه زندگی خودتجدیدنظر کنید
       اگر شما خود را وادار می‌کنید که همه کارهایتان را درست و بی‌عیب و نقص انجام دهید، زندگی به شما سخت می‌گذرد. شما باید واقع‌گرا و بیشترمواظب خودتان باشید.

تجدید روحیه کنید
       اجتناب از کارهای روزمره برای چند روز یا حتی برای چند ساعت بسیار مفید است.

درباره افسردگی بخوانید
       امروزه تعداد زیادی کتاب و سایت اینترنتی درباره افسردگی وجود دارد. مطالعه آنها توانایی شما را برای مقابله با افسردگی افزایش می‌دهد و همچنین به دوستان و فامیل شما کمک می‌کند که درک بهتری از وضعیت شما داشته باشند.

به یک گروه حمایت‌کننده بپیوندید
       در هنگام افسردگی توانایی فرد برای کمک کردن به خودش کاهش می‌یابد، ولی صحبت کردن با مردان دیگری که مشکل مشابهی دارند، بسیار مفید است.

چگونه کمک بگیریم؟
        افسردگی یک بیماری مانند سایر بیماری‌ها نظیر عفونت ریه یا شکستن ساق پا است. خجالت نکشید و هر موقع نیاز به کمک دارید از دیگران کمک بخواهید.

به پزشک عمومی مراجعه کنید. پزشکی را پیدا کنید که با او راحت هستید و می‌توانید او را به طور مرتب ملاقات کنید.
        محرمانه بودن اطلاعات: شما ممکن است نگران این مسئله باشید که اطلاعاتی که شما به پزشک خود می‌دهید در پرونده پزشکی شما ثبت شود و اگر دکتر شما آن را گزارش دهد، شانس پیدا کردن کار را از دست بدهید. براساس قانون تبعیض علیه ناتوانی جسمی، کارفرما نمی‌تواند شما را اخراج کند یا استخدام نکند، صرفا به خاطر اینکه شما مبتلا به یک بیماری هستید. کارفرما فقط در صورتی که بیماری، توانایی شما را برای انجام کار مشخصی کاهش دهد، می‌تواند شما را استخدام نکند. در مواردی که شما قابلیت کار کردن داشته باشید از کارفرما انتظار می‌رود که با تعدیل کار، به شما کمک کند.

پزشک عمومی چه خواهد کرد؟
بسته به وضعیت شما، شدت بیماری و داشتن علائم جسمی، پزشک شما ممکن است درمان‌های زیر را پیشنهاد کند:
       خود درمانی: شامل برنامه ورزشی منظم، کتاب‌های حاوی راه‌های خوددرمانی و درمان رفتاری شناختی کامپیوتری.

       روان‌درمانی و داروهای ضدافسردگی: روان‌درمانی وداروهای ضدافسردگی هر دو به درمان افسردگی کمک می‌کنند، ولی ممکن است آنها را دوست نداشته باشید. هنگامی‌که شما غمگین هستید ممکن است نتوانید تصمیم صحیحی در مورد درمان خود بگیرید. بنابراین توصیه می‌شود با دوستان، فامیل و پزشک خود در این باره صحبت کنید.

       بعضی از بیماری‌های جسمی باعث افسردگی می‌شوند بنابراین لازم است که پزشک شما معاینه کامل انجام دهد. همچنین اگر شما تحت درمان جهت مداوای یک بیماری جسمی هستید لازم است که به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر مراجعه به پزشک میسرنباشد، چه باید کرد؟
       اگر واقعا نمی‌توانید درباره حال خود با دیگران صحبت کنید با تلفن امدادی 123 تماس بگیرید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید یا می‌خواهید به‌صورت محرمانه صحبت کنید، لطفا با یکی از سازمان‌های دخیل در این امر تماس بگیرید.جان کلام اینکه که همیشه امیدوار بمانید. باورش سخت است ولی بالاخره روزی بهبودخواهید یافت. بعضی افراد پس از بهبودی از افسردگی، قوی‌تر از گذشته می‌شوند، شاید به خاطر اینکه موقعیت‌ها و روابط را بهتر ارزیابی می‌کنند. بعضی افراد همیشه افسرده هستند و عادت کرده‌اند که با آن زندگی کنند. همیشه به خاطر داشته باشید که افسردگی شایع است و شما سزاوار دریافت کمک برای مقابله با آن هستید.
گروه آموزش کالج سلطنتی روانپزشکی بریتانیا
برچسب ها: آقایان ، افسرده ، ناتوانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: