کد خبر: ۱۱۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 03
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سرانجام مجوز استفاده از داروی PrEP در کشور انگلستان نیز صادر شد تا این کشور نیز به جمع فرانسه، آمریکا، کانادا و استرالیا که پیشگامان مصرف این واکسن اچ آی وی بوده اند افزوده شود.
به گزارش شفا آنلاین،یکی از قضات دادگاه عالی انگلستان قصد دارد تا حکم خاصی را برای مصرف داروی PrEP که برای ویروس اچ آی وی مورد استفاده قرار می گیرد ارائه دهد. این دارو به عنوان یک داروی پیشگیری کننده شناخته می شود که می تواند انتقال ویروس اچ آی وی به افراد استفاده کننده از آن را تا 90 درصد کاهش دهد. این دارو برای سازمان خدمات بهداشت انگلستان ماهانه تنها 400 پوند هزینه خواهد داشت.

بر اساس تحلیل گران و مخالفان این دارو، استفاده از PrEP خطر ابتلا به ویروس اچ آی وی را کاهش داده اما در عین حال امنیت خاطر حاصله از استفاده این داروها ممکن است گرایش به انجام رفتارهای پرخطر را نیز در افراد افزایش دهد.

استفاده از داروی PrEP در انگلستان تنها برای چند صد نفر مجاز است. سازمان خدمات بهداشتی انگلستان در این باره اظهار کرده است که این دارو یک داروی پیشگیری کننده است و تصمیم به تجویز آن معمولا بر عهده مقامات محلی است زیرا مسئولیت پرداختن به داروهای پیشگیرانه بر عهده شوراهای محلی بوده و بودجه این سازمان در آن دخالتی ندارد.

مکانیزم کارایی این دارو به نحوی است که تکثیر ویروس اچ آی وی را متوقف می کند و استفاده از آن در کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و فرانسه چشمگیر است. با این حال بر اساس تحلیل گران و مخالفان این دارو، استفاده از PrEP خطر ابتلا به ویروس اچ آی وی را کاهش داده اما در عین حال امنیت خاطر حاصله از استفاده این داروها ممکن است گرایش به انجام رفتارهای پرخطر را نیز در افراد افزایش دهد.

با این حال سازمان خدمات بهداشت انگلستان در این باره اظهار کرده است که درخواست های تامین مالی برای استفاده از این دارو به جا نیست زیرا این کار ممکن است اقدامات پیشگیرانه دیگری را نیز به پایگاه داده تجویزهای این سازمان اضافه کند و درخواست های تامین مالی بسیار زیادتری را به همراه داشته باشد.

با این حال قاضی یاد شده در این باره اظهار داشته است که دلیلی برای خودداری سازمان یاد شده از تامین مالی این داروها وجود ندارد. گفته های این قاضی را می توان یک برگ برنده بزرگ برای کاربران بالقوه این دارو و صندوق ملی ایدز که دعوی تامین مالی این دارو را به دادگاه ارسال کرده بودند در نظر گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: