کد خبر: ۱۱۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 31
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان سینای کارون دراستان خوزستان با بیان اینکه در این بیمارستان سه بیمار بخش دیالیز به فاصله یک روز از یکدیگر فوت کرده اند، گفت: عفونت گوارشی علت مرگ آنها بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، سیدصاحب حسینی نژاد در مورد جزئیات حادثه مرگ تعدادی از بیماران بخش دیالیز بیمارستان سینای کارون، توضیحاتی ارائه کرد.
وی افزود: روز دوشنبه هفته قبل (چهارم مرداد) در شیفت صبح و بعد از ظهرمثل همیشه بخش دیالیز بیمارستان سینای شهرکارون درحال خدمات رسانی به بیماران بوده است وهمه بیماران آن روز با وضعیت سلامتی خوب از بخش مرخص شده اند ولی 24 ساعت بعد، پنج نفر از آنها با علایم تب، اسهال خونی، تهوع و استفراغ به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند.
حسینی نژاد تصریح کرد: این بیماران با تابلوی عفونت روده ای بستری شدند و درعین حال بخش دیالیز این بیمارستان همزمان و بدون انقطاع درحال خدمات رسانی به بیماران بود و مشکلی برای سایرین پیش نیامده است.
رئیس بیمارستان سینای شهرستان کارون ادامه داد: درهمان زمان یک نفر با رضایت خود از بیمارستان مرخص شد ولی چهار نفر دیگر تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند ولی روز چهارشنبه یک نفر از آنها فوت کرد و پنجشنبه و جمعه نیز هر روز یک نفر فوت کرد و تعداد این فوتی ها متاسفانه به سه نفر رسید و اعلام فوت چهار نفر صحت ندارد.
حسینی نژاد درباره بیماران فوت شده گفت: دو مرد به ترتیب 40 ساله و 60 ساله و یک زن 50 ساله فوتی های این بخش دیالیز این بیمارستان هستند.
وی توضیح داد: همزمان با مراجعه بیماران به اورژانس بیمارستان وهنگامی که متوجه شدیم همه مراجعه کنندگان دیالیزی هستند، اقدام به نمونه برداری از تمام وسایل و تجهیزات بخش دیالیز کردیم ولی هیچ مشکلی در این مورد مشاهده نشد هرچند جواب قطعی فردا (دوشنبه) اعلام می شود.
حسینی نژاد درخصوص اینکه گفته می شود بیماران به علت مصرف غذای بیمارستان به این وضع دچار شده اند نیز اظهارکرد: این موضوع نیز نمی تواند صحت داشته باشد زیرا همه بیماران بیمارستان از غذای بیمارستان استفاده می کنند و غذای بخش دیالیز در مکان دیگری تهیه نمی شود به همین دلیل اگر غذای بیمارستان مشکل دارد باید سایر بیماران بخش های دیگر نیز دچار مشکل می شدند.
رئیس بیمارستان سینای اهواز بیان کرد: اتفاقا بخش دیالیز این بیمارستان از مجهزترین بخش های دیالیز استان خوزستان است زیرا در چهار ماه گذشته به صورت کامل نوسازی و تجهیز شده است.
حسینی نژاد گفت: قطعا مشکل بیماران فوتی ازدستگاه های بخش دیالیز نبوده زیراهمه آنها در سلامت کامل از بیمارستان مرخص شده اند و 24 ساعت بعد از آن با این مشکل مواجه شده اند.
وی تاکید کرد: این بیماران به علت عفونت روده ای فوت کرده اند و احتمال اینکه به وسیله یکی از بیماران به این مشکل دچار شده باشند وجود دارد ولی به زودی علت اصلی اعلام می شود ولی به مردم اطمینان می دهیم که این بیمارستان با مشکل خاصی در این خصوص مواجه نیست.
وی گفت: بیمارستان سینای شهر کارون در استان خوزستان 85 بیمار دیالیزی دارد که به صورت یک روز در میان به این مکان مراجعه می کنند و در سه شیفت کاری مورد درمان قرار می گیرند.

برچسب ها: حادثه ، مرگ ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: