کد خبر: ۱۱۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 30
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس شبکه هپاتیت کشور با بیان اینکه شایع‌ترین راه انتقال هپاتیت C در ایران از طریق اعتیاد تزریقی است، تاکید کرد: اقداماتی که اکنون برای معتادان مبتلا به هپاتیت C در زندان‌ها انجام می‌شود، کافی نیست و باید درمان‌شان رایگان شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید موید علویان  درباره وضعیت انتقال هپاتیت C در زندان‌ها، گفت: شایع‌ترین راه انتقال هپاتیت C در ایران از طریق اعتیاد تزریقی است.

وی با بیان اینکه از طرفی متاسفانه معتادان تزریقی هم فقیرند، هم در معرض خطرند و هم رفتن به زندان در میان آنها زیاد دیده می‌شود، افزود: به هر حال اقداماتی که در کشور برای اعتیاد انجام می‌شود، در راستای برنامه کاهش آسیب است. به این صورت که در قالب این برنامه به معتادان سرنگ داده می‌شود، از آنها در مراکز ترک اعتیاد نگهداری شده، آموزش ترک اعتیاد به معتادان داده می‌شود و برای آنها متادون‌تراپی نیز انجام می‌دهند.

300 میلیارد برای معتادان هزینه کنید، تا...

علویان افزود: در عین حال به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نیست و ما باید تصمیمی بگیریم تا درمان هپاتیت C را برای معتادان رایگان کنیم. بر این اساس طبق محاسبه‌ای که ما انجام داده‌ایم، اگر درمان هپاتیت C را در 100 هزار نفر از جمعیت معتادان کشور به صورت رایگان انجام دهیم، 300 میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد. حال باید توجه کرد که این میزان برای اینکه بتوانیم 100 هزار نفر را نجات دهیم و باعث توقف چرخه انتقال هپاتیت C شویم، بسیار مفید است.

رییس شبکه هپاتیت کشور با بیان اینکه به هر حال بیمه‌ها اکنون این درمان‌های مرتبط با هپاتیت C را تحت پوشش خود قرار داده‌اند، اظهار کرد: این در حالیست که افراد معتاد تحت پوشش بیمه قرار ندارند. به هر حال یکی از مشکلات اصلی و یکی از چالش های ما بحث هپاتیت‌ C  در معتادان است.

به گفته علویان نزدیک به 40 درصد معتادان تزریقی کشور مبتلا به هپاتیت C هستند.ایسنا

برچسب ها: درمان ، هپاتیت ، معتادان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: