کد خبر: ۱۱۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 30
شفا آنلاین>اجتماعی>جامعه پزشکی >وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان و گروه‌های آموزشی نگران انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت از وزارت علوم به وزارت بهداشت نباشند گفت: در حال حاضر این موضوع مراحل مقدماتی خود را طی می کند هنوز تغییر جدی در این زمینه حاصل نشده و قوانین بالادستی در این خصوص تصمیم گیری می کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: تعداد رشته‌های مرتبط به سلامت از وزارت علوم به وزارت بهداشت شامل دو یا سه رشته بیشتر نیست که البته برخی از این رشته‌ها علمی وکاربردی هستند و بطور کلی تعداداین رشته‌ها دو یا سه رشته بیشتر نمی‌شود. اما در صورت انتقال نیز برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته‌ها هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی‌شود بطوری‌که در حوزه سلامت در بحث شغل یابی حمایت هایی که لازم باشد از این دانشجویان انجام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت انتقال رشته های مرتبط با سلامت از وزارت علوم به وزارت بهداشت، دانشگاه‌هایی که بخواهند این رشته‌ها را تدریس کنند باید بتوانند ابتدا در خصوص ظرفیت پذیرش و همچنین محل تربیت دانشجویان در این رشته ها مجوز لازم را از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت کنند و وزارت بهداشت نیز نظارت های لازم را بر روند تحصیل و فرایند آموزشی این دانشجویان انجام خواهد داد.

دکتر هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: گروه‌های آموزشی و دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌هایی که قرار است از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل شوند به هیچ عنوان نگران این موضوع نباشند زیرا به آنها آسیبی وارد نمی‌شود و وزارت بهداشت بر کیفیت آموزشی این رشته‌ها بطور جدی نظارت خواهد کرد.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه تصمیم گیرنده نهایی در خصوص انتقال رشته های مرتبط به وزارت بهداشت شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: در حال حاضر این موضوع مراحل مقدماتی خود را طی می کند ما هنوز جلسه اصلی دراین زمینه تشکیل نداده ایم بنابراین معلوم نیست در این حدی که مورد نظر است تغییری ایجاد می‌شود یا خیر، آنچه که مهم است قوانین بالادستی است که حکم می کند هر وزارتخانه‌ای کار خود را انجام دهد.

برچسب ها: انتقال ، سلامت ، قوانین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: