کد خبر: ۱۱۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 27
شفا آنلاین>سلامت> یافته جالب توجه محقق ایرانی دانشگاه میشیگان حکایت از آن دارد که میان مرگ و میر ناشی از ناراحتی‌های قلبی مرتبط با خشم و عصبانیت و رنگ پوست افراد ارتباط معناداری وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین، به طور کلی خشم و عصبانیت اثرات مخربی بر سلامت سیستم قلبی و عروقی افراد دارد اما حالا مشخص شده که رنگ پوست افراد هم در شدت این اثرات نقش دارد.


       دکتر شروین عصاری در این مطالعه نشان داده که سفیدپوستان در مقایسه با رنگین‌پوستان بیشتر در معرض مرگ ناشی از ناراحتی‌های قلبی مرتبط با خشم و عصبانیت قرار دارند. دکتر عصاری که سابقه 5 سال همکاری تحقیقاتی را با دانشگاه میشیگان دارد، داده‌های ثبت شده را در انستیتو «تحقیقات اجتماعی مطالعات زندگی در حال تغییر آمریکا» جمع‌آوری و با دقت آنالیز کرده است. این داده‌ها مربوط به 1600 داوطلب می‌شود که در حد فاصل سال‌های 2001 تا 2011 جمع‌آوری شده است.

       این محقق میزان خشم و عصبانیت افراد را بررسی کرده و آمار مرگ و میر ناشی از ناراحتی‌های قلبی طی این دوره 10 ساله را نیز تجزیه و تحلیل کرده است. یافته‌های دکتر عصاری نشان می‌دهد که سفیدپوستان در قیاس با رنگین‌پوستانی که از حیث بروز خشم و عصبانیت در سطحی برابر ارزیابی می‌شوند، 40 درصد بیشتر در معرض ناراحتی‌های قلبی منجر به مرگ قرار دارند.

       البته فاکتورهای دیگری نیز ارزیابی شده که باید به سن، آموزش، استعمال سیگار، نوشیدنی‌های الکلی و سایر عوامل موثر اشاره کرد که میان سفیدپوستان و رنگین‌پوستان برابری می‌کند. همچنین مشخص شده که این فاکتورها میان مردان و زنان یکسان هستند.

Reuters

برچسب ها: بررسی ، رنگ پوست ، مرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: