کد خبر: ۱۰۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس موسسه بین المللی لیزر در آمریكا با بیان اینكه خالكوبی ها باید حتما با لیزر كیوسوییچ برداشته شود، اظهار كرد: آثار ناشی از خالكوبی ها را نمی توان با هر لیزری برطرف كرد و پزشكان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین،دكتر مارتین كثیر در حاشیه كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر در جمع خبرنگاران اظهار كرد:خالكوبی هایی كه با جوهرهای سیاه و قرمز انجام شده باشند را می توان با استفاده از این لیزر برطرف كرد اما در صورتی كه در خالكوبی های از رنگ سبز و زرد استفاده شده باشد به اشعه لیزر جواب نمی دهد.
وی افزود: هر چه عمق نفود جوهر در پوست بیشتر باشد و یا اگر از مواد سفیدرنگ برای براق كردن خالكوبی استفاده شده باشد، رفع آثار ناشی از خالكوبی بسیار سخت تر می شود.
كثیر ادامه داد: خالكوبی هایی كه با رنگ قرمز برای دور لب به كار می رود معمولا با املاح آهن مخلوط هستند و ممكن است در هنگام پاك كردن آن ها با استفاده از لیزر رنگ خالكوبی به صورت ناگهانی به سیاه تبدیل شود.
وی اظهار كرد: به طور كلی انواع تتو و خالكوبی می تواند با عوارضی همچون عفونت، اگزماهای تماسی، تغییر رنگ پوست و اسكار همراه باشد.

**استفاده از دستگاه های لیزرخانگی سبب سوختگی و تغییر رنگ پوست می شود
وی با اشاره به اینكه ‌دستگاه های لیزر خانگی سبب بروز عوارضی همچون سوختگی، اسكار و تغییر رنگ پوست می شود، گفت: دستگاه های لیزر خانگی قدرت زیادی ندارند و استفاده از آن برای پوست های تیره نسبت به پوست های روشن تاثیر كمتر و عوارض بیشتر دارد.
وی افزود: هر چه پوست تیره تر باشد استفاده از لیزر برای برطرف كردن ضایعات آن سخت تر است، بنابراین بیمارانی كه دارای پوست های تیره تر هستند برای رفع مشكلات پوستی و استفاده از لیزر باید به پزشكانی كه توانایی و تبحر زیادی در این زمینه دارند مراجعه كنند.
كثیراظهار كرد در كشورهایی مثل ایران، هند و چین افراد دارای پوست های تیره تری هستند بنابراین به كاربردن لیزر برای ساكنان این كشورها و انتخاب نوع آن از سوی پزشك نیز بسیار مشكل است؛ اگر پزشكی در این زمینه دچار اشتباه شود و از لیزری كه حتی یك درجه بالاتر از نیاز پوست بیمار باشد استفاده كند ممكن است عوارضی مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست و اسكار ایجاد كند.

** خالكوبی با حنا
رییس موسسه بین المللی لیزر در آمریكا اظهار كرد: خالكوبی هایی با حنایی موسوم به حنای هندی ایجاد می شوند نیز ممكن است عوارضی مانند اگزمای تماسی و عفونت ایجاد كند. برای رفع این نوع خالكوبی ها نباید از لیزر استفاده كرد. چرا كه این حنا با ماده ای به نام PPD مخلوط هستند و باید از مواد دیگر تحت نظر پزشك استفاده شود.
كنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر از 27 تا 29 فروردین ماه جاری با حضور جمعی از مختصصان داخلی و خارجی در هتل المپیك در حال برگزاری است.
برچسب ها: خالكوبی ، لیزر ، اگزما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: