کد خبر: ۱۱۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 24
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >داروودرمان >عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه جلوگیری از ورود داروهای تک نسخه‌ای به نفع سیستم سلامت نیست، گفت: اگر قانونی برای منع ورود داروهای تک نسخه ای تدوین شود نمی‌توان از علم جدید برای تولید داروهای روز بهره مند شد.

به گزارش شفاآنلاین ،همایون یوسفی، درباره درخواست رئیس سازمان غذا و دارو از مجلس برای تهیه قانونی در جهت ممنوعیت داروهای تک نسخه ای، افزود: واقعیت آن است که در برخی مواقع عدم ورود داروهای تک نسخه ای به نفع مردم و سیستم سلامت نیست بنابراین نباید از ورود آنها جلوگیری کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه اغلب داروهای به روز در کشورهای مختلف دنیا تولید می‌شود که جزو درمان های جدید هستند و ممکن است اگر قانونی برای منع ورود داروهای تک نسخه ای تدوین شود نتوان از علم جدید برای تولید داروهای به روز بهره مند شد.

 نماینده مردم درمجلس دهم، تصریح کرد: در شرایط فعلی تدوین قانونی برای عدم ورود داروهای تک نسخه ای نمی تواند به نفع سیستم سلامت باشد اما بدون شک کنترل ورود داروها با ابزارهای قانونی دیگر می تواند اثربخش واقع شود.

وی یادآور شد: به نظر می رسد با توجه به نیازی که در حوزه دارو در کشور وجود دارد و هر روز نیز با استفاده از علوم جدید در دنیا درحال تغییر است ضرورتی نیست که مانع از ورود داروهای تک نسخه ای شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دسترسی به داروهای تک نسخه ای به ما کمک می کند تا به داروهای جدید و درمان های نوین دسترسی داشته باشیم به همین جهت باید در تصویب این موضوع دقت نظر بیشتری شود و قوانین جایگزین برای کنترل واردات دارو می تواند اثرگذاری مثبتی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش خانه ملت، پیش از این رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد اکنون فهرست رسمی داروهای کشور کامل است و نیاز به داورهای تک نسخه‌ای نیست لذا چنانچه قانونی برای ممنوعیت کامل واردات این داروها تصویب شود هیچ ارزی بدون دلیل از کشور خارج نمی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: