کد خبر: ۱۱۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 21
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان امسال40 بیمارستان با 570 تخت بهره برداری می شود، گفت: با وجود تنگناهای مالی که دولت با آن درگیر است، اما اعتبارات ویژه ساخت و تجهیز بیمارستانها به عنوان امری مهم پیش بینی شده و برای تامین آن مشکلی نیست.

به گزارش شفا آنلاین،محمد جعفر علیزاده  در نهاوند همدان افزود: هم اکنون 100 بیمارستان از سوی دولت در تمامی استانهای کشور در حال ساخت است که می تواند پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی مردم هر منطقه باشد.
وی احداث این بیمارستانها را براساس نیازهای روز و مطابق با استانداردهای پیشرفته در سطح دنیا عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت و نگاه ویژه دولت به مقوله سلامت امسال وزارت راه و شهر سازی یک هدف گذاری ویژه برای تکمیل بیمارستانها دارد وتلاش می کند که ضمن شتاب بخشی در کارها بر اجرای آنها نظارت دقیق نماید.
وی گفت: با توجه به این حساسیت ،تا پایان سال جاری 40 بیمارستان با 570 تخت بهره برداری می شود که در این راستا و به منظور رسیدن به هدف مورد نظر، بازدیدها افزایش یافته است و هر دو هفته یکبار یا به صورت ماهانه مراحل مختلف ساخت را رصد می کنیم.
علیزاده اضافه کرد: یکی از اولویت ها، بیمارستان 174 تختخوابی شهرستان نهاوند است که تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال هم اعتبارات به طور کامل برای آن تخصیص یافته است.
وی کیفی بودن عملیات احداث را از شاخص های مهم ساخت بیمارستان عنوان کرد و گفت: در ساخت بیمارستان کیفیت را فدای سرعت نمی کنیم، زیرا مطابق با سیاستهای دولت باید علاوه بر سرعت ، کیفیت و استاندارد بودن بیمارستانها نیز مد نظر قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که لازم است بخشهایی از بیمارستان مطابق با استانداردهای جهانی بهداشت ساخته شود، اضافه کرد: برای ساخت قسمت های حساس بیمارستان مانند اورژانس و بخش های تخصصی زنان و زایمان تغییرات اساسی ایجاد شده است که مطابق با استانداردهای روز می باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات بیمارستانهای کشور کمبود تخت بخش مراقبتهای ویژه است، در بیمارستان نهاوند به این بخش توجه شده و بیش از 20 تخت به آن اختصاص داده ایم.
بیمارستان نهاوند با 174 تخت، اولین بیمارستان دولتی این شهرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هم اکنون دو بیمارستان آیت الله علیمرادیان و شهید حیدری در نهاوند فعالیت دارند که بیمارستان آیت الله علیمرادیان توسط یکی از خیران ساخته شده است و بیمارستان شهید حیدری نیز مربوط به قبل از انقلاب می باشد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
برچسب ها: بیمارستان ، دولت ، احداث
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: